У найзахіднішому українському місті Чоп у рамках міжнародної конференції «Схід—Захід: транзит-2010» зустрілися залізничники Австрії, Словаччини, Румунії, Угорщини та України, а також експедитори, керівники перевантажувальних терміналів. Вони обговорили перспективи розвитку транзитних та експортно-імпортних перевезень у цьому році.
Насамперед заступник голови ОДА Віктор Лукеча поінформував, що через Чоп пролягає міжнародний транспортний коридор №5. На Закарпатті функціонує шість міжнародних залізничних транспортних переходів. А за кількістю вантажних автомобілів, що здійснюють міжнародні перевезення, область посідає друге місце в Україні. У свою чергу заступник гендиректора «Укрзалізниці» Віктор Чорний констатував: залізничний транспорт загального користування є основою транспортної системи України. На нього припадає 83 відсотки вантажообігу та майже 43 відсотки пасажирообігу. Територією України проходять три пан’європейські коридори. Через українські порти Ізмаїл та Рені здійснюється взаємодія Укрзалізниці з пан’європейським коридором №7, який проходить рікою Дунай. Він також наголосив, що Україна має значний транзитний потенціал, а, враховуючи географічне розташування нашої держави, переміщення вантажів переважно здійснюється зі сходу на захід.
За останні п’ять років обсяги транзитних перевезень зросли фактично на третину. Так, у 2008 році перевезено майже 70 млн. тонн вантажів — це найбільший показник за весь період існування «Укрзалізниці», наголосив Чорний.
За підсумками 2009 року, через економічну кризу обсяг транзитних перевезень порівняно з відповідним періодом 2008-го зменшився на 34,9 відсотка і становив 45,4 млн. тонн.
Незважаючи на складну економічну ситуацію, «Укрзалізниця» прагне залучити додаткові перевезення у конкурентних сегментах транспортного ринку: один із пріоритетних напрямів — організація мультимодальних перевезень вантажів із Китаю до Західної Європи й у зворотному напрямку через Україну. Перспективними є і контейнерні перевезення. Створення нових сучасних проектів у цьому сегменті транспортних перевезень може стати значним кроком до збільшення обсягів перевезень і переліку послуг залізниць.
У свою чергу, наголошується в повідомленні управління інформації та зв’язків із громадськістю облдержадміністрації, представники європейських країн висловили готовність вести діалог стосовно збільшення обсягів транзитних та експортно-імпортних перевезень вантажів і оптимізації базових тарифів. Тож цей діалог не може не стати корисним для ділових взаємовигідних стосунків вітчизняних залізничників з їхніми європейськими партнерами.
Ужгород.