Принаймні, років на 50 — точно. Перша українська світлодіодна лампа нового покоління — спільна розробка інженерів тернопільської корпорації «Ватра» і науковців НАН України — служитиме у десятки разів довше від традиційних ламп розжарювання. Її ціна поки що в межах 70 гривень, а через рік-два коштуватиме вона гривень 20.

 

Незважаючи на кризу, добре відоме на теренах Союзу підприємство на третину оновило асортимент виробів і постійно нарощує його. Вдалося різко скоротити затрати на одиницю продукції у натуральних показниках. Скажімо, витрати газу зменшилися у десять разів, електроенергії — у два. Міжнародний стандарт якості ІSO — 9008 — також високе визнання.

Заповітна мрія генерального директора корпорації заслуженого машинобудівника України Василя Щиренка — освітити «Олімпійський» у Києві і стадіон у Львові, які прийматимуть чемпіонат з футболу Євро-2012. І вона цілком може стати реальністю, якщо наша держава навчиться підтримувати власного товаровиробника. Адже продукція «Ватри» анітрохи не поступається за якістю таким відомим брендам, як «Сіменс», «Філіпс», «Дженерал електрик», однак відсотків на 50—70 дешевша. Вона має чим освітити не лише чаші стадіонів, а й усю інфраструктуру: готелі, вулиці, підземні переходи, паркінги... Та й досвід є. Тридцять років тому саме ватрівцям доручали освітлювати Московську олімпіаду, і вони успішно впоралися. І нині це добре відомий у Росії бренд. Менеджери «Ватри» торік провели майже 90 презентацій своєї продукції від Орла і Брянська до Іркутська і Чити. Саме у Росії та інших країнах СНД «Ватра» реалізовує більшість освітлювальних виробів для шахт, рудників, хімічних, металургійних підприємств.

Високі стандарти на підприємстві заклав один з найвидатніших сучасних українських менеджерів Роман Яремчук. Його не стало два роки тому, але послідовники гідно тримають марку Учителя. Запроваджено іменні стипендії для студентів-відмінників Тернопільського національного технічного університету імені Івана Пулюя, іменні премії для кращих світлотехніків підприємства, вийшла книга теоретичних статей Романа Юліановича «Уроки менеджменту», на його честь пропонується назвати одну з вулиць Тернополя. І головне — його дітище, його «Ватра» живе і розвивається.

На знімку праворуч: начальник відділу маркетингу Микола Осьмуха (праворуч) знайомить з новим замовленням.

Фото з архіву підприємства та автора.