У Комітеті Верховної Ради з питань транспорту і зв’язку на опрацюванні — понад сто законопроектів. Серед них проект закону «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо скасування обов’язкового технічного контролю сільськогосподарської техніки».
Документом передбачається визначити перелік порушень правил технічної експлуатації тракторів та інших машин, при виявленні яких державними інспекторами складаються матеріали про адміністративні правопорушення, а також передбачити санкції для посадових осіб, відповідальних за технічний стан та експлуатацію машин, за випуск технічно несправного транспорту.
Крім того, пропонується скасувати обов’язковий технічний контроль тракторів, самохідних шасі, сільськогосподарських, дорожньо-будівельних і меліоративних машин, сільськогосподарської техніки, інших механізмів.
Тож проектом закону передбачається посилити відповідальність власників тракторів та інших машин шляхом підвищення штрафів за невиконання законних вимог інспекторів сільського господарства.
Також законопроектом передбачається впорядкувати процедуру надання сільськогосподарськими державними інспекціями послуг щодо здійснення відомчої реєстрації тракторів та інших транспортних засобів.
Зокрема, реєстрація машин включає не лише процес реєстрації, накопичення, узагальнення, зберігання інформації про зареєстровані транспортні засоби та їх власників, а й видачу реєстраційних документів та номерних знаків, закупівля яких здійснюється за державні кошти.
Тому з метою компенсації вартості бланків документом передбачається встановити, що послуги з реєстрації машин надаються на платній основі.
Нині статтею 108 Кодексу України про адміністративні правопорушення передбачено відповідальність за порушення правил технічної експлуатації машин і правил техніки безпеки під час їх експлуатації в розмірі від шести до двадцяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Зазначений розмір штрафу не спонукає трактористів-машиністів до дотримання правил їх технічної експлуатації та здійснення заходів щодо утримання техніки в належному стані. Крім того, норми КУпАП поширюються виключно на громадян, які експлуатують машини. Відповідальність посадових осіб не передбачена.
 
Цифра
 
Сьогодні на обліку в державних інспекціях сільського господарства перебуває понад 800 тисяч тракторів та інших машин. Понад 70 відсотків цієї техніки відпрацювала амортизаційний строк, є застарілою, а також має несправності, які впливають на безпеку дорожнього руху. Так, торік через порушення правил дорожнього руху та вимог безпеки під час експлуатації сільськогосподарської техніки загинуло понад 40 осіб.
 
Вл. інф.