...але скасовувати підвищення тарифів не збираються
Столична влада провела внутрішній аудит діяльності КП «Київпастранс» за попереднього керівництва. Результат — на хронічно збитковому підприємстві виявили корупційних порушень на понад три мільярди гривень. Усю зібрану інформацію (докази зловживань та покази свідків) міський голова Києва Віталій Кличко публічно передав представнику правоохоронних органів (на знімку). «Сподіваюся, що найближчим часом ми отримаємо інформацію від силових структур і знатимемо прізвища тих людей, які вкрали ці гроші. Я спеціально покликав журналістів і показово передаю зібрані матеріали, адже у серпні минулого року ми подали інформацію про зловживання на підприємстві на суму 300 млн. грн. До сьогодні жодної відповіді не отримали. Сподіваюся, що зараз працюватимуть швидше», — сказав Віталій Кличко.
Між тим, хто винен у корупційний грабунках, очільник столиці і сам здогадується. Хоча і не береться публічно називати імена підозрюваних. «Ми знаємо ці прізвища, ви їх знаєте, вони працювали на цьому підприємстві. Але офіційно озвучити імена можуть тільки силові структури», — пояснює Віталій Кличко.
Нинішній очільник «Київпастрансу» Сергій Мейзель констатував: у корупційні схеми, які останні 10 років діяли на підприємстві, були залучені усі його робітники. «Найжахливіше, що було виявлено, це піраміда поборів. У цю схему були вплутані працівники усього підприємства. Існував неофіційний прайс поборів за все. Приміром, за виїзд на хороший маршрут треба було платити 200 доларів на місяць. У нас є записи свідків, які на камеру розповідали про усі схеми, що існували», — каже Сергій Мейзель.
Та найбільше зловживань виявили під час аналізу процесу закупівлі палива. «Понад 1 млрд. 700 млн. грн. було вкрадено через корупційні схеми під час купівлі паливно-мастильних матеріалів. Схема дуже проста. Щодня комунальне підприємство купує на 1 млн. грн. дизпалива. Моніторингова комісія давала мінімальну ціну дизпалива на ринку. «Київпастранс» купував на 8 копійок дешевше від цієї ціни. З одного боку — нібито все гаразд. Але коли ми взяли на аналіз паливо, яке заходить до нас від постачальника, то зрозуміли, що воно не відповідає нормам з якості. На ринку воно коштує на 5 гривень дешевше. І понад 1,7 млрд. грн. — це лише прямі збитки. А яких обсягів збитків це паливо завдало, скажімо, двигунам?» — пояснює Сергій Мейзель.
На підприємстві порахували: за вкрадені три мільярди можна було істотно поліпшити технічний стан комунального підприємства. Приміром, придбати 330 нових тролейбусів або 250 трамваїв, побудувати 5 нових станцій метрополітену. Натомість у спадок від колишнього керівництва отримали компанію зі зношеною інфраструктурою, застарілим рухомим складом та понад мільярдним боргом, у тому числі 120 мільйонів — зарплатних боргів. На сьогодні з людьми нібито розрахувалися.
Та попри те що, за словами влади, вона не тільки знайшла, а й перекрила мільярдні корупційні схеми, на підприємстві відмовлятися від підвищення тарифу на проїзд не збираються. Пояснюють: навіть новий тариф не покриває собівартість перевезень. Тим паче що уряд надалі відмовляється відшкодовувати плату за перевезення пільговиків. «Ми зобов’язані йти на підвищення, тому що потрібно, щоб пенсіонери і школярі їздили безплатно», — підсумував Віталій Кличко.
Фото надане прес-службою київського міського голови.