Шановні співвітчизники!
Я тричі балотувався на посаду президента, кожен раз займаючи треті місця. Кожного разу в першому турі наполягав на тому, що не можна голосувати за тих, котрі ставали Президентами України. Тепер ви бачите, що я був правий. Давайте разом виправляти помилку.
Основною причиною всіх бід в Україні є брутальне порушення владою законів, в т. ч. Конституції. Поганий приклад такого ставлення до своїх обов'язків і до законодавства показують найвищі посадовці, в першу чергу глава держави.
Президент повинен займатися тими питаннями, які Конституцією віднесені до його повноважень, а не обіцяти людям рай, чи перекроювати «під себе» Конституцію, домагаючись собі абсолютної непідконтрольної влади. Обрання такого ініціатора означатиме початок гризні за владу ще на кілька років. Це якраз те, що найбільше шкодить людям і державі. Майже всі кандидати хочуть іншої Конституції. Я ж запевняю, в рамках чинної Конституції можна навести порядок у державі, дати людям спокій та упевненість у завтрашньому дні, дати Україні перспективу.
При вашій підтримці я готовий вирішити такі питання:
1. В системі державного управління
Разом з парламентом змінити закон про вибори, передбачити «прив'язку» народного депутата до виборчого округу (відкриті партійні списки). Це процентів на 70 змінило б склад парламенту, зобов'язало б депутатів напружено працювати над законодавством, не бути маріонетками у олігархів.
Такий проект закону підготовано. Він пропонувався парламенту ще вісім років тому і ніким, крім соціалістів, не був підтриманий.
Проініціювати завершення політичної реформи. Ліквідувати районні державні адміністрації. Надати органам місцевого самоврядування фінансові (бюджетні), організаційні та інші можливості для того, щоб люди на місці бачили: влада займається тими справами, які потрібні населенню. Щоб знали: влада знаходиться під контролем громадян.
Проект закону з цього приводу уже одержав позитивний висновок Конституційного Суду.
Розвернути чиновництво до потреб громадян і інтересів держави. Зробити це за рахунок впливу правоохоронних органів і за рахунок змін у функціях апаратів державного управління та місцевого самоврядування.
Повести нещадну боротьбу з корупцією (з її кримінальною сіткою, що зрослася з владою), з хабарництвом та іншими явищами, які не дають сьогодні жити нікому: ні людині, яка хоче реалізувати свої права, ні підприємництву (фірмі, кооперативу, організації, установі...). Всім сьогодні просто не дають працювати, душать поборами, «відкатами», рекетом, нелюдським ставленням до тих, у кого немає грошей, блату, прикриття у владі.
Кожна дія влади повинна висвітлюватись у державних та комунальних ЗМІ, щоб люди знали, хто порушує закон, хто служить народу, а хто дбає лише про власну вигоду. Ввести декларування доходів і витрат державними службовцями та членами їх сімей. Забезпечити контроль відповідності доходів і витрат та юридичні наслідки порушення такої відповідності.
Порушники закону — представники влади — повинні каратися без права на помилування і амністію. Без права будь-коли займати посаду держслужбовця. Видно, що Україна рано відмовилась від смертної кари за крадіжки бюджету, умисні вбивства чи наругу над неповнолітніми. Готовий підтримати необхідний закон.
Виступити з ініціативою про реформування судової системи. Те, що вона стала сьогодні середовищем корупції і розправи, інструментом рекету, знають усі. В таких умовах навіть чесним суддям працювати неможливо.
2. В питаннях економіки і власності
Сприяти прискоренню структурних змін в економіці, маючи на увазі, найперше, підтримку вітчизняного виробництва, розвиток підприємництва, посилення ролі держави в економіці, фінансово-банківській політиці, збереження у державній власності стратегічних підприємств і галузей: енергетики, зв'язку, транспорту.
Українська земля сільськогосподарського призначення є найбільшим світовим багатством, і вона має бути винятково власністю українського народу.
В зв’язку з цим ринок землі в Україні повинен обмежуватися викупом державою у громадян актів на земельні ділянки і передачею цих ділянок в оренду селянам, кооперативам, фермерам, інвестиційним компаніям.
Вторинного ринку землі не буде!
Торгувати треба хлібом, а не землею!
Інструментом для забезпечення такого стану земельних відносин має бути Державний земельний банк.
Проект закону про банк є.
3. В питаннях безпеки і зовнішньої політики
Ініціювати підготовку і скликання міжнародної конференції з питань безпеки і співробітництва, враховуючи позаблоковий статус України при сучасних загрозах безпеці (економічних, енергетичних, екологічних, етнічних, релігійних, військових та ін.).
Відповідні документи підготовлені, зарубіжні політики проінформовані.
Добитися встановлення договірних умов з світовими організаціями щодо участі України у розв’язанні глобальних проблем: голоду і потепління. Така участь забезпечить ефективний розвиток села і агропромислового комплексу в Україні.
Досить брехати про рекордні врожаї і добробут селян!
Зняти штучно створені напруження у взаєминах з Росією, забезпечити налагодження взаємовигідного співробітництва з РФ, країнами ЄС, Близького Сходу, Китаю та ін.
Безпека держави — в її міцній економіці та рівноправних зв'язках із сусідами.
Спрямувати розвиток оборонного комплексу і Збройних Сил в межах потреби держави і права людей на безпечне життя.
В першу чергу зайнятися соціальним облаштуванням сімей офіцерів та контрактників, модернізацією армії і розвитком підприємств, що працюють на оборону. Армією та іншими людьми в погонах керуватимуть фахівці відповідного профілю.
Силові структури будуть поза політикою.
4. В соціальній, гуманітарній, екологічній та інших сферах життєдіяльності людини
l Сприяти всім діям влади на забезпечення конституційних прав громадян (зайнятість; погодинна оплата праці; співвідношення мінімальної і максимальної зарплат та пенсій на рівні 1:10; сімейні доходи; стипендії; комунальні послуги; освіта і охорона здоров’я за бюджетний кошт, в т. ч. добитися в першу чергу державного фінансування всіх оперативних втручань; дозвілля; спорт; здоровий спосіб життя; соціальний захист), на використання кожним рідної мови без обмежень і утисків, на вільне віросповідання без нав’язування переваг будь-яких конфесій, на розмежування церкви і держави.
Провідним завданням для президента бачу забезпечення пріоритету прав людини при єдності інтересів людини, родини, громади і держави.
Головна мета моєї політичної діяльності — добробут кожної сім'ї, сильна, демократична, суверенна держава. Таким розумію втілення ідеї демократичного соціалізму і європейського вибору України.
Нинішня європейська практика підтверджує потребу такої перспективи.
Прикладом послідовності соціальної політики держави буде безумовне і в повному обсязі виконання закону про дітей війни, гарантії пільг і допомоги ветеранам Великої Вітчизняної війни, воїнам-афганцям, інвалідам, чорнобильцям та іншим людям, які потребують державної підтримки. Ці питання постійно контролюватимуться Президентом.
Обов’язком глави держави є привернення уваги державних органів і місцевої влади, усіх громадян до гострої потреби захисту довкілля, здійснення в цьому напрямі державної політики. В т. ч.:
— заліснення близько 8 млн. га земель;
— очищення всіх насаджень від сміття та відходів;
— спорудження сміттєпереробних, екологічно безпечних заводів;
— остаточне розв'язання проблеми Чорнобиля, утилізація ракетного палива та інших хімічних матеріалів;
— захист людей від неякісних продуктів харчування, особливо від генно-модифікованих продуктів;
— вирішення повсюдно проблеми якісної питної води та її раціонального витрачання;
— впорядкування забудови міст і сіл з огляду на природоохоронні потреби і т. д.
Відповідно до Конституції України забезпечу стабільність, злагодженість у діях влади при безумовному дотриманні усіма законів. Тільки такий порядок дозволяє сподіватись на потрібні людям переміни, зокрема, на подолання кризових явищ.
Переконаний, що глава держави мусить сам бути взірцем ставлення до Конституції і законів, до своїх обов'язків і поведінки. Мій життєвий шлях дозволяє сподіватись на відповідне сприйняття моєї особистості тими, хто мене знає, взагалі більшістю чесних перед собою людей. Сподіваюсь на те попри шельмування і наклепи з боку політичних опонентів з попереднього і нинішнього владних режимів. Брехня, як знає кожен, живуча, але вона не витримує випробування в боротьбі супроти правди. Один із прикладів того — все, в чому звинувачували мене у 2006—2007 роках. Те, що ви бачите сьогодні в стосунках між вищими посадовцями, було і два роки тому. Вихід був один — брати відповідальність на себе за організацію влади, за стабілізацію державного життя. Практика довела, що це був правильний крок. Хто сумнівається, порівняйте з тим, що є сьогодні.
Приймаючи відповідальне рішення у такий складний час, я, звичайно, брав до уваги і обставину, яка моїми недругами (та й багатьма людьми) сприйматиметься як вада. Йдеться про вік. Навіщо лукавити? Він солідний.
У нормальних умовах я не став би балотуватися. Реалізував би давню ідею соціалістів про створення лівого блоку чи підтримав кандидатуру безпартійного професіонала з необхідним досвідом. Але що робити, коли в обох випадках довелося б попасти в табір нинішньої влади, котру можливі партнери або всіляко підтримують тепер, або готові підтримати в майбутньому? А джерела біди для України звідти — з кабінетів влади, найперше, виконавчої влади, уряду. Це очевидна істина!
Не буду посилатись на те, що і старші за віком лідери країн раніше і тепер демонстрували відповідність займаним посадам (в Італії, В'єтнамі, Австрії, Литві, Франції, США, Китаї, Бразилії і т. д.). Зішлюсь на певні переваги. Вік і досвід дозволяють бути переконливим щодо того, що справи держави, суспільні справи були і лишаються для мене на першому місці. Мені ніхто не може дорікнути спробами збагатитися, використати службове становище у корисливих цілях, вести себе непорядно в побуті чи на службі. В доповнення до того вибраний ще змолоду спосіб життя дозволяє мені надіятися, що навантаження, які передбачає висока державна служба, можуть бути по силі. Окрім того, у людей не виникатиме підозр щодо використання посади для боротьби за наступний строк президентства. Ні, глава держави за одну каденцію повинен запровадити конституційний порядок у країні. Всі на практиці мусять переконатися: немає поганої Конституції і законів, це сьогодні є погані службовці, які порушують норми законів.
Що всім нам потрібно сьогодні? Владі — диктатуру закону. Людям — справедливість і надію. Державі — перспективу. Я можу це гарантувати.
Звертаюся до розуму і серця кожного. Вдумайтесь у зміст сказаного. Те, що пропонується, можливо єдине, що іще може врятувати Україну.
Разом — до кращої долі!