Цього року видатний український хоровий диригент Павло Муравський відзначив 95-літній ювілей та 75-ліття творчо-педагогічної діяльності. Ювіляр був гостем студії в передачі Олександра Шокала «Лад» на ІІІ каналі Національної радіокомпанії України («Радіо «Культура»). Тема передачі — «Чистота хорового співу спонукає людей до чистого, високоморального життя і сприяє наведенню ладу в суспільстві». Після годинної розмови у прямому ефірі маестро погодився сказати кілька слів для газети.
Народився майбутній патріарх нашого хорового мистецтва в селі Дмитрашівка на Вінниччині. У листопаді там відкрито музей-садибу Павла Муравського, засновано фестиваль хорового мистецтва його імені. Герой України, народний артист України Павло Муравський розпочав творчу діяльність на Далекому Сході, у створеному ним Червонофлотському ансамблі пісні і танцю. Був свого часу художнім керівником і головним диригентом Державної академічної хорової капели «Трембіта» і Державної заслуженої хорової капели «Думка», викладав у Львівській консерваторії. У планах видатного диригента — створення взірцевого Президентського хору. Павло Іванович Муравський є автором унікальної методики природно-акапельного співу на основі української народної традиції хороспіву. Упродовж сорока років Муравський очолює хор студентів диригентсько-хорового факультету Національної музичної академії. У репертуарі хору — шедеври української та зарубіжної музики, сучасні твори.
Cлухати цей колектив завжди легко й цікаво. Павло Іванович розповів: «Проблема в тім, що музичні училища, звідки до Академії приходять абітурієнти, зазвичай навчають співати в супроводі фортепіано. А це темперований стрій!» 
Усі клавішні інструменти, для зручності гри на них, налаштовуються і звучать у штучному, так званому рівномірно-темперованому строї музики. Для фортепіано така система — справді добре, а для вокалу не годиться, бо в живій природі панує інший, натуральний звукоряд. 
«Високий рівень хорового виконавства досягається співом a capella (на основі народної традиції) в межах натурального ладу і наполегливою працею», — продовжує П. Муравський. — Хормейстер повинен мати розвинений вокальний слух, чути найменші інтонаційні відхилення. Чому так легко слухати наш колектив? Ми прагнемо до вокальної чистоти в поєднанні з м’яким тембром, щоб у слухачів виникло бажання безкінечно слухати цей лад». 
Він говорив спокійно, впевнено і тихо, ледь усміхаючись очима. Щаслива людина, чиє життєве надбання — безліч подій, сотні учнів, любов земляків, далеких і близьких. І — відчуття безмежжя світоладу...