Узятися за перо спонукала мене стаття Ярослава Кіницького «Тестування не розв’яже всіх проблем» («Голос України» за 5.11.09).

Потрібно зберегти, на мою думку, триступеневу середню освіту. Зокрема, я погоджуюсь з тим, що 12-річне навчання в школі може бути для багатьох 10-річним. Але я проти, щоб залишати учнів на повторний курс. Діти повинні переводитись незалежно від оцінки з тих чи інших предметів. За винятком випадків, коли знання рідної мови та історії України незадовільні. Материнську мову та історію країни мусить знати кожен.

Слід, вважаю, відмовитись від усного оцінювання знань, коли вчитель може маніпулювати оцінкою. Не завжди вона об’єктивна і справедлива. Оцінювання знань учнів не повинно залежати від настрою вчителя і його симпатій.

Я категорично проти методу оцінювання праці вчителя, запропонованого автором статті.

Вихованці знають, що наставник вимушений ставити високі оцінки, бо від цього залежить його заробіток. Тому вчитель більше залежить від учня, ніж учень від вчителя.

У документі про закінчення певного ступеня освіти повинні бути оцінки, які відображають дійсний рівень знань.

Педагога слід відгородити від будь-яких чиновників. Оцінка роботи школи має залежати від рівня викладання предметів, роботи з виховання в учнів патріотизму, працелюбства, моральних якостей, а не від кількості вступників у вищі школи.

Щодо здобуття вищої освіти. Тільки тестування дає однакові шанси всім випускникам стати студентами.

Будь-які пільги при зарахуванні до ВНЗ мають бути скасовані, але у разі рівних балів перевага повинна надаватись сільським дітям і сиротам. Всі випускники вузів, які навчались за державний кошт, мають відпрацювати за направленням не менше п’яти років. Інакше мусять повернути кошти, витрачені на їх навчання в трикратному розмірі.

С. ГОЙ, відмінник освіти, 77 років.

с. Корчин

Радехівського району

Львівської області.