Нещодавно в Цюріху завершив роботу семінар «Стратегії входження на український ринок». Український союз промисловців і підприємців ставив собі завдання представити швейцарському бізнесу свою країну як таку, що стоїть на шляху виходу з економічної кризи й добре уявляє собі перспективи посткризового економічного зростання. «Бізнес України і всі структури, які йому допомагають, не повинні допустити охолодження економіки, мають на меті зберегти інвестиційну привабливість як поле для подальшої співпраці», — зазначив перший віце-президент УСПП Сергій Прохоров.
Як показав семінар, швейцарських інвесторів найбільше цікавлять традиційні сектори української економіки — чорна та кольорова металургія, машинобудування, суднобудування, хімічна промисловість. Причому Швейцарія зацікавлена у співпраці в обох напрямках — як у виходах на український ринок, так і в допомозі українському бізнесу опановувати власний ринок.
Головним організатором семінару у Цюріху стала вже відома українським підприємцям Швейцарська організація економічної співпраці OSEC, яка є офіційною структурою Державного секретаріату економічних справ Швейцарії. Семінар став продовженням двосторонньої співпраці УСПП та OSEC. Не так давно у Києві проходив захід, на якому керівництво швейцарської організації презентувало вітчизняним підприємствам металообробки та машинобудування можливості виходу на ринок Швейцарії.
«Семінар у Києві мав дуже позитивний відгук у вітчизняного бізнесу, адже була надана практична інформація з просування наших товарів і послуг на ринок Швейцарії та ЄС, а його учасники мали можливість отримати індивідуальні консультації керівників Швейцарської програми сприяння імпорту, яку реалізовує OSEC», — розповів С. Прохоров. До речі, семінар був розрахований переважно на представників малого і середнього бізнесу, які традиційно мають труднощі з виходом на зовнішні ринки.
Перший віце-президент УСПП вважає, що малий та середній бізнес в Україні даремно ототожнюють лише зі сферою послуг, торгівлею, виробництвом простих товарів споживання. В світі переважає тенденція, коли малі і середні компанії є невід’ємною складовою інноваційного розвитку, впровадження передових технологій, виробництва інтелектуальної продукції. «Безумовно, в Україні також потрібно створювати умови, щоб малі та середні компанії працювали в секторі інтелектуальної продукції, інформаційних технологій, металургії, машинобудування», — зазначив він.
Як вважає голова програми технічної продукції швейцарської програми сприяння імпорту Бойко Дойчинов, OSEC може допомогти Україні наростити обсяги традиційного експорту, який складається переважно з нафти та нафтопродуктів, дорогоцінного каміння, металів. Готовність допомогти у просуванні швейцарської програми сприяння імпорту на український ринок висловлює і посольство Швейцарії в Україні. «Я знаю, що УСПП докладає багато зусиль для налагодження ділової співпраці між нашими країнами та постійно проводить двосторонні бізнес-заходи, — зазначила заступник посла Швейцарії в Україні Івана Вагнер. — Приємно, що інтерес до них не зникає попри негативні тенденції у світовій економіці».
За словами присутнього на семінарі заступника міністра промислової політики України Володимира Саченка, особливо зацікавлені у виході на швейцарський ринок українські компанії сільськогосподарського машинобудування, для яких важливо не лише поставити продукцію на експорт, а й напрацювати контакти для залучення інвестицій, створення спільних підприємств тощо.
В Цюріху УСПП та OSEC вдалося домовитися про проведення у 2010 році низки двосторонніх семінарів у Києві, а восени — масштабного форуму бізнес-кіл. «У Швейцарії діє державна програма підтримки підприємництва в умовах кризи, в рамках якої і будуть проведені двосторонні семінари»», — повідомив Сергій Прохоров.