Мешканець Горлівки Микола Фоминський звернув увагу на подорожчання хліба в місцевому супермаркеті «Амстор». Якщо 12 жовтня батон «Ризького» житньо-пшеничного коштував 2 гривні 92 копійки, то 23 жовтня — вже 3 гривні 25 копійок. А хліб «Карельський» пшенично-житній за шість днів подорожчав із 2 гривень 80 копійок до 4 гривень 5 копійок. «Показово, що таке стрімке зростання сталося, щойно Верховна Рада прийняла в першому читанні закон про підвищення соціальних стандартів, — висунув свою версію наш читач. — Я вважаю, що підприємці навмисно почали підвищувати ціни, в очікуванні, що в людей з’являться додаткові гроші».

 

Директор ТОВ «Торговельний дім «Амстор» Дмитро Глушко, до якого я звернулася із проханням роз’яснити причини подорожчання хлібних виробів, заперечив зв’язок між підвищенням мінімальної зарплати і цінами в торговельній мережі.

«Поставки позиції «Батон «Ризький» до мережі магазинів «Амстор» здійснює постачальник ТОВ «Міні-хлібозавод «Надія» і, згідно з офіційним повідомленням постачальника, подорожчання пов’язано зі зростанням цін на сировину, комунальні і транспортні послуги, пакувальний матеріал, — ідеться у відповіді директора підприємства. — Хліб «Карельський» не є соціальною позицією через те, що має багатокомпонентний склад дороговартісної сировини, а подорожчання пов’язано також зі зростанням цін на основну і допоміжну сировину та послуги. Також звертаю вашу увагу, що в асортименті відділу «Пекарня» мережі магазинів «Амстор» представлено соціальні хлібобулочні і кондитерські вироби, ціна на які залишається незмінною. Бажаємо вам приємних покупок!»

Отже, покупцям варто не розслаблятися і щоразу перевіряти цінники на звичних товарах. До речі, нещодавно в ковбасних відділах торговельної мережі «Амстор» з’явилися заклики до покупців зважувати сирокопчені ковбаси перед тим, як розплатитися за них на касі. Оголошення повісили після того, як обласне управління у справах захисту прав споживачів провело перевірку скарги громадянина Клімова із Маріуполя. Цей покупець придбав у торговельному центрі «Амстор» по вулиці Леніна п’ять палок ковбаси «Коньячна». На кожному батоні була наклеєна етикетка з вагою та вартістю. Коли ж після оплати маріуполець переважив покупку, то виявив, що ковбаси на 208 грамів легші, ніж зазначено на етикетці. Оскільки делікатес був не з дешевих — близько 80 гривень за кілограм, — покупець обурився і поскаржився до управління.

Фахівці прийшли з перевіркою до згаданого супермаркету і переважили всю без винятку сиров’ялену та сирокопчену ковбасу — загалом 44 найменування. Виявилося, що кожен (!) батон легший, ніж було зазначено на етикетці. Цьому є пояснення: такий продукт із часом зазнає усушки і втрачає у вазі. Припустиме відхилення — 3 відсотки. Але виявлені ревізорами невідповідності виходили за межі норми. Фактично свої втрати магазин перекладав на плечі покупців. До порушників застосували адміністративний штраф (170 гривень) та наклали економічні санкції в сумі 3451 гривня 53 копійки.

Відповідаючи на скаргу маріупольця, «Амстор» пообіцяв провести додатковий інструктаж персоналу торговельної зали. І хоча в посадовій інструкції зазначено, що особи, які здійснюють торгівлю, перевіряють кількість, масу і відповідність товару, який відпускається споживачеві, самому покупцеві не варто сліпо покладатися на сумлінність служителів прилавку.

 

Донецька область.