У четвер Верховна Рада на закритому засіданні внесла зміни до Державного бюджету на 2014 рік та Податкового кодексу, а також ухвалила Закон «Про ратифікацію Угоди між Україною та Королівством Нідерланди про Міжнародну місію захисту розслідування» та Закон «Про ратифікацію Угоди між Україною та Австралією про направлення Австралійського персоналу до України у зв’язку з падінням літака «Malaysіa Aіrlіnes» рейсу MH17».
Своїми думками про важливість ухвалених ініціатив, які були необхідні для компромісу в українському політикумі, з «Голосом України» поділилися народні депутати.
Віктор ШВЕЦЬ («Батьківщина»):
— Ухвалені на закритому засіданні Верховної Ради рішення є правильними. Парламент показав, що в країні немає політичної кризи, влада консолідована. Президент своєю присутністю засвідчив повагу до Верховної Ради, а також підкреслив надзвичайну важливість проголосованих ініціатив.
Закон про внесення змін до Державного бюджету є важливим, оскільки забезпечить ефективну діяльність наших військових формувань, які беруть участь в антитерористичній операції. Положення, котрі викликали резонанс у депутатському корпусі, були виключені. У змінах до Податкового кодексу передбачені половинчасті рішення. На жаль, до кінця ми не змогли оподаткувати наших олігархів. Але частина їх прибутків уже оподаткована. Сподіваюсь, що найближчим часом це питання вирішимо, оскільки в уряді і парламенті є відповідні настрої завершити цю роботу.
Також надзвичайно важливою є ратифікація угод між Україною та Нідерландами та Україною і Австралією. Так наша держава заявила світові про свою відкритість у розслідуванні трагедії літака Боїнг-777 на Донбасі.
Володимир ОЛІЙНИК (група «За мир і стабільність»):
— Якби закони про внесення змін до Державного бюджету і Податкового кодексу не були прийняті, в країні міг би бути дефолт. Держава стала б неплатоспроможною та могла б не отримати кредити МВФ. Безперечно, це вдарило б по бюджетній і соціальній сферах. Тому ми в четвер рятували не уряд, а країну.
Що стосується ратифікації угод між Україною і Нідерландами та Україною і Австралією, якими передбачається допуск їхніх фахівців до місця катастрофи літака Боїнг-777, то це небезпечний прецедент. Якщо ми не можемо гарантувати власними силами безпеку для роботи експертів, тоді виникає запитання: яким чином це можуть зробити інші правоохоронці? За якими законами вони мають діяти, українськими чи іноземними? Якщо ці люди загинуть, якими будуть політичні наслідки? Вважаю, що, навпаки, на цей час необхідно було зупинити військовий конфлікт, як це вимагає резолюція ООН, і негайно розслідувати цю трагедію.
Стосовно відставки Кабінету Міністрів, то вважаю, що уряд має працювати та змінюватись, якщо там є непрофесіонали.
Ми підтримуватимемо ті ініціативи, де буде чітка державницька позиція. За принципом чим гірше, тим краще ми не діятимемо.
Михайло ЧЕЧЕТОВ (Партія регіонів):
— Ми не підтримали закони про внесення змін до Державного бюджету і Податкового кодексу, тому що не побачили там реальних механізмів, які дозволили б стабілізувати економічну, фінансову ситуацію в країні. Також не передбачено механізми для реанімування і відновлення працездатності індустріального серця країни — Донбасу. Наприклад, для фінансування армії виділено 9 млрд. грн., а на відновлення Донбасу — 2 млрд. грн. Крім того, немає стимулу для розвитку виробничої сфери, підприємництва. Водночас у цих законах ми побачили скорочення соціального захисту населення в умовах різкого стрибка цін, інфляції, підвищення вартості комунальних послуг, зниження зарплат. Але найголовніше, немає відповідей на основні запитання: коли буде мир і що для цього робиться?
Також ми не голосували за передачу нашої газотранспортної системи іноземним компаніям, оскільки це може позначитися на економічному суверенітеті країни.
Але ми підтримали закони про ратифікацію угод між Україною і Нідерландами, Україною і Австралією. У такий спосіб ми вносимо лепту в об’єктивний характер розслідування.