У вересні, коли блокування парламентської трибуни було якраз у розпалі, в апараті Верховної Ради зареєстровано проект змін до Кодексу про адміністративні порушення, якими передбачається посилення відповідальності за створення штучних перешкод у роботі народних депутатів.
Із пояснювальної записки можна довідатися про таке: «Сьогодні стало правилом хорошого тону, і навіть спортивного змагання, хто з чиновників пізніше дасть відповідь чи навіть просто відписку на депутатське звернення чи депутатський запит народного депутата. Такі самі перешкоди здійснюються і в діяльності осіб, яких призначає Верховна Рада».
Статтею 188-19 Кодексу про адміністративні порушення передбачається, що право складати протоколи про порушення мають посадові особи відділу контролю апарату Верховної Ради, аргументують автори законопроекту в пояснювальній записці. Однак «кількість працівників відділу не дає фізичної змоги складати протоколи щодо недодержання встановлених законодавством строків надання інформації 450 народним депутатам».
Отож законопроектом пропонується додати до переліку осіб, які мають право складати протоколи про адміністративні правопорушення, самих народних депутатів та їхніх помічників-консультантів, які є державними службовцями.
Змінами передбачається також підвищення штрафу за невиконання законних вимог, створення перешкод у роботі або надання завідомо неправдивої інформації Омбудсмену та представникам Рахункової палати, а також за недодержання встановлених законодавством строків надання інформації цим посадовцям чи народному депутату. Зараз розмір цього стягнення сягає від десяти до двадцяти п’яти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. А згідно з новою редакцією зросте до двохсот—трьохсот неоподатковуваних мінімумів. Тож якщо законопроект отримає підтримку народних обранців, усі, хто ставитиме палиці їм в колеса, будуть покарані.
Автори законодавчої ініціативи наголошують, що посилення відповідальності за створення штучних перешкод у роботі народних депутатів є необхідним, бо нині парламентарії «не мають змоги ефективно виконувати свої конституційні обов’язки, що призводить до підриву авторитету вищого законодавчого органу».
Автори проекту змін сподіваються, що його ухвалення:
— підвищить ефективність роботи народних депутатів;
— посилить відповідальність за створення штучних перешкод у діяльності парламентаріїв;
— зменшить кількість відписок, а відтак повторних звернень виборців до своїх обранців;
— підвищить авторитет Верховної Ради.