Будівництво суден — частина унікальної інвестиційної програми компанії з відродження Дніпра, відновлення річкового судноплавства, транспортування зерна та інших вантажів водним шляхом, що значно скоротить видатки українських аграріїв. У найкоротший термін «НІБУЛОН» запланував побудувати 24 несамохідні судна дедвейтом 108 тисяч тонн, 14 морських і річкових буксирів, спорудити вісім елеваторів і річкових терміналів. У період фінансово-економічної кризи така активність особливо вражає.
На спуск нібулонівських суден очікувався приїзд Віктора Ющенка. Але в останній момент у Президента України з поїздкою не склалося, і в Миколаїв з подарунками — чотирма мультимедійними комплексами для миколаївських середніх шкіл № 1, 57, 24, 51, з поздоровленнями, листами подяки і нагородами від Президента прибула гідна заміна — перший заступник глави секретаріату Президента України, представник Президента в Кабміні Олександр Шлапак, і помічник керівника секретаріату Президента України, наш земляк Олександр Садиков.
За всю історію суднобудівного заводу з його доку одночасно не виводилося чотири несамохідні судна, тому відчувалося: Микола Романчук хвилювався. Переймався і Олексій Вадатурський: спуск на воду кожної нової баржі — це як народження дитини.
— Із завершенням контракту з будівництва барж, — повідомив Олексій Вадатурський, — спільне співробітництво із суднобудівним заводом «Вадан Ярдс Океан» не закінчиться. Тут ми будуватимемо й інші судна для «НІБУЛОНА»...
Цю приємну новину корабели зустріли оплесками: виходить, у них буде робота. І не тільки в них: для будівництва 24 суден знадобиться спеціальна суднобудівна сталь, отже, роботу одержать і вітчизняні металурги.
Спуск на воду кожного нового судна — хвилююча подія. Олександра Шлапака, за його словами, теж переповнювало почуття гордості — і за корабелів, котрі вміють трудитися, і за нібулонівців, які відроджують вітчизняне судноплавство. Столичний гість підкреслив: обсяги вантажоперевезень по Дніпру істотно знизилися, у той час як видатки зернотрейдерів, пов’язані з логістикою, зросли. Відродження судноплавства дасть змогу значно заощадити на транспортних видатках, у зв’язку із чим, на думку київського чиновника, перспективну ініціативу «НІБУЛОНА» обов’язково підхоплять й інші підприємства.
— Вадатурський — унікум. Я знімаю перед ним капелюха, тому що вкладати сьогодні 150 мільйонів доларів у розвиток вітчизняної інфраструктури — це геніально, це — фантастика...
На знімках за традицією в кожного «немовляти» плавальних засобів повинна бути мати. Робітниці «НІБУЛОНА», хрещені «мами» барж — Людмила Мехеда, Лариса Бурик, Людмила Назарова, Світлана Шуліка (зліва направо); у добру путь! Олексій Гаркуша, Микола Романчук, Олександр Шлапак, Олексій Вадатурський, Олександр Садиков, Володимир Чайка (зліва направо).
Фото Кирила АХТИМОВИЧА.