\
У вівторок Конституційний Суд України (КС) оприлюднив рішення у справі щодо конституційності окремих статей Закону «Про вибори Президента України» та низки інших нормативних актів, положення яких пов’язані з майбутніми виборами. Однак цим рішенням КС додав роботи депутатам. Як зазначив Голова КС Андрій Стрижак, після цього рішення необхідно додатково врегулювати цілу низку положень, і це вже справа Верховної Ради.
Відповідно до рішення КС неконституційними визнано положення закону про вибори Президента, які передбачали перебування на консульському обліку громадян України умовою для реалізації права обирати на виборах; вимоги до кандидата у члени окружної, дільничної виборчої комісії проживати у межах відповідного територіального округу або міста, на території якого розташований цей округ; положення щодо неподання до ЦВК скарг, які стосуються підготовки і проведення виборів на рішення, дії чи бездіяльність суб’єктів виборчого процесу в день голосування і наступні дні та їх нерозгляд у разі надходження; залишення без розгляду судом позовів, не розглянутих протягом двох днів з часу закінчення голосування.
Також не відповідають Конституції положення Кодексу адміністративного судочинства щодо відмови суддею у відкритті провадження, якщо заява подана щодо протоколу територіальних (окружних) виборчих комісій щодо встановлення підсумків голосування у межах територіального виборчого округу під час проведення виборів Президента України, а також протоколу про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці; заборона застосування судом повноважень щодо забезпечення позову зі спорів, які стосуються призначення, підготовки і проведення виборів; та положення, за яким протоколи територіальних (окружних) виборчих комісій щодо встановлення підсумків голосування у межах територіального виборчого округу під час проведення виборів Президента України, народних депутатів України, а також протоколи про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці оскарженню в судовому порядку не підлягають. Такими, що відповідають Конституції, визнані положення, зокрема, про скасування голосування за відкріпними посвідченнями, порядок складання та уточнення списків виборців на закордонних виборчих дільницях та положення, за яким непідписання або відмова у підписанні протоколу окремими членами комісії не має правових наслідків для дійсності протоколу. Водночас питання, що стосується кримінальної відповідальності за порушення під час виборів, КС виділив в окреме провадження.