На сцену Донецької опери повернувся балет «Ромео і Джульєтта»
Заради цієї прем’єри балетна трупа і оркестр залишилися без літніх канікул. Три місяці тривала робота над постановкою шекспірівського сюжету на музику Сергія Прокоф’єва. «Уявити веронську історію на сучасний лад намагалися багато відомих постановників, але справді вдалих спроб було мало, — розповів художній керівник Донецького академічного державного театру опери та балету Вадим Писарєв. — Я вважаю, що танцювати «Ромео і Джульєтту» в джинсах і босим просто не можна. Тому ми звернулися до безсмертної хореографії Леоніда Лавровського, яку доповнила балетмейстер-постановник театру Євгенія Хасянова. Так, це були три місяці катувань, коли наші артисти в сорокаградусну спеку працювали без перерви. Зате сьогодні ми з гордістю показуємо цю виставу».
Диригент-постановник Василь Василенко свого часу нарікав на те, що музика Сергія Прокоф’єва, уродженця Донеччини, так рідко лунає на малій батьківщині. Багато хто із глядачів пам’ятає стару постановку «Ромео і Джульєтти» в донецькому театрі наприкінці 1980-х. І ось тепер прізвище композитора, твори якого найбільше виконуються в світі, — знову на афіші оперного. «У Прокоф’єва не музика, а ридання Всесвіту, — каже диригент. — Ми з оркестром віддали багато часу і сил, щоб це зміг відчути кожен глядач». Вистава вийшла динамічною і захоплюючою, хоча музику до цього балету сучасники Прокоф’єва називали «незручною» для танцю. Але донеччанам вдалося вирішити складне мистецьке завдання. Партії Ромео і Джульєтти на прем’єрному показі виконали Максим Вальчик та Вікторія Димовська. Відзначили глядачі й виконавців партій Тібальда та Меркуціо (Тарас Харченко і Адель Кінзікєєв). Безсмертна музика у виконанні оркестру театру передавала всю гаму людських почуттів: від любові до ненависті, від сліпої злості до пристрасного пориву.
Постановка коштувала театру 800 тисяч гривень. В донецькій опері кажуть, що обійшлися без спонсорів, ставили балет на зароблені колективом гроші. Й костюми, й декорації передають вражаючу розкіш середньовічної веронської еліти. А от представники еліти донецької знакову прем’єру не вшанували. Так склалось, що цього дня був футбольний матч, і весь «бомонд» вирушив на стадіон.
Довідка. Сергій Прокоф’єв написав музику до балету «Ромео і Джульєтта» в 1935 році. Але Большой театр відмовився від постановки твору, назвавши музику «нетанцювальною». Відмовило автору і Ленінградське хореографічне училище. Пробна постановка відбулася лише в 1938 році в оперному театрі Брно (Чехословаччина). В 1939 році композитор доопрацював твір. Прем’єра балету в Большому театрі відбулася в 1940 році. Джульєтту танцювала Галина Уланова, для якої ця партія стала особливою на все життя.
Фото надане Донецьким академічним державним театром опери та балету.