Дві сотні працівників ТОВ «Донецькшахтометробуд» вийшли на площу перед обласною державною адміністрацією, вимагаючи зарплату. За словами метробудівців, грошей вони не бачили з грудня минулого року. Учасники акції тримали в руках плакати: «Віддайте наші гроші!», «Віддайте зарплату — хочемо їсти!», «У Кабміну — економія, у нас — голод», «254 дні без зарплати» та інші. Для наочнішої «агітації» люди прийшли із сім’ями, з дітьми.

 

Заступник директора підприємства Віталій Сандулов визнав, що ситуація складна: «Роботи призупинені замовником з 13 січня цього року через відсутність коштів. І до цього часу ми виконуємо роботи лише зі збереження існуючих майданчиків у безпечному стані. Те, що вже збудовано, не можна кинути напризволяще». Працівники, які майже рік живуть без грошей, пригрозили владі ультиматумом: якщо гроші не знайдуться у найближчі дні, колектив кине роботу і припинить відкачувати воду на об’єктах. Це загрожує зсувами грунту і виходом підземних вод на поверхню.

Донецьке метро споруджується вже не перший рік, але за наявних темпів фінансування ще не скоро мало стати до ладу. Певні надії керівники міста пов’язували із Євро-2012: передбачалося, що до чемпіонату буде пущено першу лінію підземки, яка зв’яже аеропорт, центр міста і Пролетарський район. Але згодом будівництво метро було вилучене із програми підготовки до європейського турніру через велику витратність об’єкта (близько 5 мільярдів гривень для першої черги). Парадокс у тому, що на консервацію недобудови також потрібні кошти. Яких ані в міському, ані в обласному бюджеті немає.

Після переговорів пікетувальників із керівництвом області стало відомо, що міський голова Олександр Лук’янченко пообіцяв виділити один мільйон гривень на виплату зарплати колективу. Загалом метробудівцям заборгували майже 8 мільйонів гривень зарплати. «Ми звернемося до народних депутатів, до Кабінету Міністрів, — пообіцяв заступник голови ОДА Юрій Хіврич. — Треба визначитися: потрібне метро сьогодні? Якщо так, то його треба будувати. Якщо воно сьогодні не під силу, то його треба законсервувати. І потім утримувати щороку».

За словами заступника керівника області, для відкачування води і забезпечення вентиляції на об’єктах потрібні 15 мільйонів гривень на рік. Консервація будівництва обійдеться ще в додаткові 40—50 мільйонів гривень. Якщо метро законсервують, постає питання доцільності вже витрачених на його будівництво грошей — а це 1 мільярд гривень.

Мал. Олексія КУСТОВСЬКОГО.