До кінця року Головне управління з питань реклами КМДА, Асоціація зовнішньої реклами України та експерти мають розробити концепцію, згідно із якою розміщуватимуть білборди на вулицях Києва. Необхідність такого документа очевидна, адже саме в столиці розміщено більш як 27% усіх рекламних конструкцій країни, а на кожну тисячу киян їх припадає близько п’яти. До того ж така концепція, кажуть в асоціації, вже є у Львові, Одесі, Дніпропетровську та більшості європейських міст-мільйонників.
За пропозиціями асоціації, територію столиці планують поділити на п’ять зон, враховуючи архітектурні, історико-культурні та функціональні чинники. А розміри білбордів мають зменшуватися від периферії до центру.
Зокрема, в історичній частині центру міста, межі котрої визначено законодавством країни про охорону культурної спадщини (зона «А»), зовнішня реклама має знаходити «спільну мову» із класичною архітектурою. У зоні «Б» — у центрі столиці, але за межами історичних куточків міста — пропонують розміщувати стандартні носії, площа котрих не перевищуватиме 18 кв. м. Окремо Асоціація зовнішньої реклами України хоче визначити територію головних транспортних магістралей Києва — тут планують дозволити встановлювати білборди до 40 кв. м.
А от жителям спальних та промислових районів столиці в разі прийняття запропонованої концепції пощастить менше: типи та розмір рекламних засобів тут пропонують взагалі не обмежувати.
Крім того, одна з пропозицій концепції — надання пріоритету нестандартним даховим і настінним рекламним засобам.
Днями в Києві співробітники управлінь з питань реклами й контролю за благоустроєм та прокуратури демонтували більше 300 об’єктів недобросовісної реклами. В них столична прокуратура виявила численні порушення законодавства, зокрема, про мову та захист суспільної моралі. Залишається сподіватися, що після прийняття такої концепції столична влада нарешті позбавить хоча б історичні куточки Києва не лише незаконних, а й громіздких рекламних носіїв, що псують і краєвид, і настрій киян та гостей міста.
Київ.