З 1 серпня підвищується вартість проїзду в трамваях і тролейбусах Запоріжжя. Відповідне рішення ухвалено членами виконавчого комітету міськради. Як запевняють, тариф з 1,5 до 2 грн. зріс тимчасово — на три місяці, через критичну ситуацію на комунальному підприємстві «Запоріжелектротранс».

Нагадаємо, що наприкінці квітня у виконкомі також ухвалили рішення про «тимчасове» підвищення з 2,5 до 3 грн. вартості проїзду в міських маршрутках. Утім власники мікроавтобусів не надали громадськості аргументи щодо економічного обґрунтування нових тарифів за відведений для цього місячний термін. Натомість громадські активісти та депутати опозиційних до Партії регіонів фракцій у міськраді наголошували: за право працювати власники мікроавтобусів щодня перераховували «смотрящому» від 250 до 310 грн. з маршрутки. Щомісяця з одного «Спринтера» виходило від 7500 до 10 000 грн. Однак за сприяння Євромайдану в березні відбулися переговори між водіями і міською владою. Далі, як кажуть власники маршруток, горезвісна корупційна складова знизилася до 100—200 грн. з машини. Щомісяця виходить від трьох до шести тисяч гривень з маршрутки.

Офіційно в Запоріжжі — 96 маршрутів і 954 маршрутки. Але запорізькі можновладці не повірили громадським активістам, що за часів «смотрящого» тільки офіційні міські маршрутки платили щомісяця від 7 млн. 155 тис. грн. до 8 млн. 872,2 тис. грн.

Як і не вірять чиновники місцевим громадським активістам, що нині щоденна «данина» становить від 95 400 до 190 800 грн. А ця сума, до речі, покриває підвищення вартості паливно-мастильних матеріалів і запчастин. Через які, власне, ціни на проїзд офіційно і зростають.

Віктор СОСНИЦЬКИЙ.

Запоріжжя.

***

Херсонці з серпня платитимуть за проїзд у маршрутках у півтора разу більше. Міськвиконком узгодив зростання вартості квитків на автобуси приватних і комунальних перевізників з 2 до 3 гривень вдень, і з 4 до 6 гривень з десятої вечора до шостої ранку. На цьому вже кілька місяців поспіль наполягали фірми-перевізники. Зміняться також умови перевезення пільговиків: для них щогодини ходитимуть так звані соціальні маршрутки, а на звичайних їм доведеться платити на загальних підставах. Власне, до підвищення плати за проїзд перевізники ледве виживали: тариф залишався незмінним з 2009 року і останнім часом давав змогу окупити лише витрати на зарплату водіїв і кондукторів, придбання запчастин та пального.

Сергій ЯНОВСЬКИЙ.

 

Херсонська область.