Наші банки люблять нав’язувати клієнтам непотрібні послуги. «11 липня у відділенні банку по вулиці Фрунзе я вирішив оплатити штраф ДАІ через банківський термінал», — розповідає киянин Олександр. — Сплатив 170 гривень плюс три гривні комісії». Машина гроші «з’їла», але платіж не здійснила і чек не видала.
Про те, що техніка не спрацювала, споживач одразу повідомив працівникам банку й написав заяву з проханням повернути гроші після інкасації термінала. Але з’ясувалося, що отримати свої кревні назад набагато складніше, ніж розстатися з ними.
Повертати гроші готівкою фінустанова відмовилася. 13 липня у телефонній розмові співробітники банку повідомили клієнту, що зможуть переказати потрібну суму лише на картку цього банку. «Щоб повернути мої 173 гривні, вони вирішили взяти з мене ще 25 — за пластикову картку!», — обурюється Олександр.
По допомогу споживач звернувся до громадської організації «Якість життя».
— За роботу своїх терміналів відповідає банк, тож споживач не отримав обіцяну послугу з провини фінустанови, — коментує ситуацію координатор програм ВГО «Якість життя» Вікторія Журбас. — Але замість того, щоб розібратися, чому техніка не спрацювала, вибачитися перед Олександром і повернути його гроші, банківські чиновники стали нав’язувати йому непотрібну послугу. Це протизаконно!
Громадська організація взялася допомогти споживачеві розв’язати його проблему.
— У таких випадках потрібно скаржитися до відділу з роботи з клієнтами, відділу контролю якості послуг або зі зв’язків із громадськістю, які є практично в кожному банку, — радить Вікторія Журбас. — Ми написали листа із проханням роз’яснити, на якій підставі споживачеві нав’язують послугу й чому не повертають гроші. Але відповіді так і не дочекалися... Нами просто знехтували.
Зрештою, Олександрові порадили скористатися чужою пластиковою карткою, оскільки подальше з’ясування стосунків з банком могло затягтися на декілька тижнів. «16 липня я пішов у відділення банку на Фрунзе й перерахував гроші на картку цієї ж фінустанови, яку взяв в іншої людини, — розповідає споживач. — Але така політика банку мені залишається незрозумілою!»
Мал. Олексія КУСТОВСЬКОГО.