Комітет з питань державного будівництва та місцевого самоврядування рекомендує парламенту прийняти у другому читанні та в цілому законопроект «Про територіальну організацію виборів і референдумів в Україні». Документом пропонується створити правові передумови для формування постійної мережі територіальних виборчих утворень — виборчих дільниць та територіальних виборчих округів.
На засіданні члени комітету зазначали, що під час підготовки проекту до другого читання від народних депутатів надійшла майже сотня поправок, більшість з яких враховано. Народні депутати підтримали пропозицію, згідно з якою «територіальний виборчий округ — це територіальна виборча одиниця, в якій утворюється окружна виборча комісія та встановлюються підсумки голосування виборців у відповідних межах. Територіальний виборчий округ утворюється для ефективної організації підготовки та проведення виборів Президента, народних депутатів та всеукраїнського референдуму».
Враховано також поправку, відповідно до якої «кількість територіальних виборчих округів визначатиметься центральною виборчою комісією та не може бути меншою від 220 і більшою від 240».
Згідно із законопроектом, «виборча дільниця — це територіальна виборча одиниця, яка об'єднує певну кількість виборців за спільним місцем голосування та призначення для забезпечення умов обліку виборців, організації та проведення голосування на виборах та референдумах, підрахунку голосів виборців».
За повідомленнями  Інформаційного управління Верховної Ради.
Готують новий закон про СБУ
Комітет з питань боротьби з організованою злочинністю і корупцією підтримує проект закону «Про Службу безпеки України».
На засіданні комітету зазначалося, що законопроект (реєстр. №4839) спрямовано на вдосконалення правових основ організації та діяльності СБУ на заміну базового закону «Про Службу безпеки України», ухваленого в 1992 році. Один з авторів проекту Олександр Скибінецький наголосив: низка положень чинного закону дублює та не узгоджується з деякими іншими законодавчими актами, не враховує сучасні вимоги забезпечення державної безпеки і цивільного контролю в цій сфері тощо.
На думку членів комітету, підготовка нового закону про СБУ є актуальною. Водночас під час обговорення народні депутати висловили низку зауважень до проекту.
Зокрема, парламентарії вважають, що додержання прав і свобод людини і громадянина в діяльності СБУ (ст. 6 проекту) звужує обсяг прав і свобод, передбачених ст. 5 чинного закону. Так, у законопроекті передбачено, що органи СБУ у разі неправомірного обмеження прав і свобод громадян «зобов’язані вжити заходів» для їх поновлення та відшкодувати завданий матеріальний і моральний збиток. Натомість, у чинному законі регламентовано, що СБУ за вимогою громадян зобов’язана в місячний термін дати їм письмове пояснення з приводу обмеження їх прав і свобод. До того ж громадянам надається право оскаржити у суді неправомірні дії органів СБУ. Члени комітету вважають, що ці положення чинного закону треба залишити.
На думку народних депутатів, у законопроекті необхідно також чітко розмежувати повноваження СБУ та інших правоохоронних органів щодо боротьби з корупцією, для чого внести відповідні зміни і доповнення до законодавчих актів України, насамперед, Закону «Про засади запобігання та протидію корупції».
На засіданні комітету також наголошувалося, що реалізація положень законопроекту стосовно фінансового забезпечення СБУ впливає на видаткову та доходну частину державного чи місцевих бюджетів і тому відповідно до ст. 91 Регламенту Верховної Ради України до нього необхідно додати фінансово-економічне обґрунтування (розрахунок розміру витрат) та пропозицію щодо покриття цих витрат.
За підсумками обговорення комітет підтримав пропозицію щодо прийняття проекту за основу за умови істотного його доопрацювання до другого читання.
Інформаційне управління апарату Верховної Ради.