Це запитання поставив, відкриваючи «круглий стіл» «Проблема випуску 2012 року в контексті реалізації концепції 12-річної загальної середньої освіти в Україні», заступник Голови Верховної Ради Микола Томенко. «Круглий стіл» проведено спільно з Міністерством освіти і науки, Академією педагогічних наук, провідними вищими та загальноосвітніми навчальними закладами.
Микола Томенко поінформував, що існує реальна небезпека відносно вступної кампанії 2012 року, оскільки, за даними Міністерства освіти і науки, у країні у 2011 році буде 235 тисяч випускників, у 2012-му — жодного, а в 2013-му — 427 тисяч. «Таким чином, постає проблема із забезпеченням успішної вступної кампанії і повноцінної діяльності вищих навчальних закладів. Такий кількісний перепад створює проблему як для шкіл, вчителів та вузів, так і напруження у батьків та дітей», — наголосив він. Водночас, на його думку, є три шляхи виходу з цієї ситуації. «Перший — революційний — це переваги і недоліки 12-річної системи. Також треба подумати про можливість повернення до 10-річної системи навчання в школі. Другий — еволюційний. Відтермінувати введення 12-річної системи і зупинитися на 11-річній. А тим часом підготуватися до цього переходу, зокрема, з точки зору змісту підручників тощо. Третій — нинішній — реалізуючи концепцію 12-річної системи, знайти варіанти, можливо, шляхом запровадження екстернату для того, щоб забезпечити певну кількість випускників у 2012 році», — сказав Микола Томенко.
Заступник Голови Верховної Ради наголосив, що ситуація, яка очікує Україну в 2012 році, — це лише одна складова проблеми переходу на 12-річну систему освіти, та зазначив, що існує ще маса інших невирішених проблем.
У свою чергу, перший заступник міністра освіти і науки Олександр Гребельник зазначив, що ситуація неприємна, але не катастрофічна. За його словами, існує проблема набору контрактників приватної освіти. «Я думаю, що треба посилювати конкурентоспроможність цієї освіти, іншого шляху немає», — заявив він. Він сказав, що міністерство врахує побажання відносно працевлаштування вчителів та викладачів, окрім того, подумає про вирішення системи стажування. Олександр Гребельник сказав, що пропозиції, запропоновані учасниками «круглого столу», дуже цікаві. Наприклад, пропозиції про переведення учнів 10—11 класів на екстернат, тобто на прискорене опанування матеріалу та дострокове проведення державної підсумкової атестації 11 класів, які мають високі досягнення. Він вважає, що такі «круглі столи» допомагають зняти соціальне напруження і відпрацювати оптимальні шляхи вирішення проблем в освітній галузі.
Фото Анастасії СИРОТКІНОЇ.