Попит на продукцію машинобудування в Україні потроху зростає, хоча ситуація на ринку далека від стабільності. На зустрічі з журналістами в Маріуполі народний депутат України, президент ВАТ «Азовмаш» Олександр Савчук зазначив: «Те, що всі українські металурги, за рідкісним винятком, зупинили технічне переозброєння, — це довго тривати не може. Іноземні компанії продовжують оновлення. Наприклад, нещодавно ми домовилися про будівництво двох конвертерів для заводу в Алжирі. Незважаючи на те, що там теж проблеми із зарплатою, тривають скорочення, та люди розуміють — без нової техніки, без нового обладнання немає майбутнього».
Розраховують маріупольські машинобудівники і на зростаючий попит на залізничні вагони. З початку цього року найбільшим попитом користувалися нафтобензинові цистерни — їх частка у загальному обсягу випущених вагонів перевищує 85 відсотків. Але, за словами народного депутата, після аварії на Саяно-Шушенській ГЕС у Росії виникла потреба в завантаженні теплових електростанцій, а значить — у перевезенні більших обсягів вугілля. Тож «Азовмаш» готовий поставити російським споживачам нові вагони. Виявляє зацікавленість і Казахстан, де на базі Акмолінського вагоноремонтного заводу українські та казахські партнери створюватимуть спільне підприємство зі складання вагонів. «Таким чином, ми стаємо головними підрядниками із постачання рухомого складу до Казахстану, — пояснив О. Савчук. — Це дуже гарний ринок для нас, він вимагає 10—15 тисяч вагонів на рік».
Депутат прогнозує, що пожвавлення у вітчизняній економіці настане навесні. Якщо у перші півроку економічної кризи падіння виробництва на «Азовмаші» було дуже відчутним (виробництво скоротилося із 1200 вагонів на місяць до 70—100 вагонів), то тепер підприємство завантажене на 50 відсотків. До кінця року планують вийти на рівень 70—75 відсотків від обсягів минулого року. Проблемою були і великі кредити, взяті під модернізацію виробництва. Сьогодні переговори із усіма кредиторами — на завершальній стадії. «Ми знаходимо спільну мову, кредитори розуміють, що підприємство живе, працює, що у нього є майбутнє», — сказав керівник.
Незважаючи на важкі часи, на «Азовмаші» не зупиняли оновлення виробництва. «Той, хто сьогодні зупинить технічне переозброєння, втратить усе, — переконаний О. Савчук. — Не припиняємо ми його і зараз, адже все обладнання придбане. У лютому, в найважчі часи, ввели в дію машину безперервного лиття заготовок, тепер вона дає шосту частину доходу. Повинні завершити другу лінію вагонного лиття. Очікуємо на новий оброблюючий центр, його роблять італійці, він коштує три мільйони євро. Це — майбутнє нашого машинобудування, такі центри за добу роблять те, на що нам потрібен був тиждень».
На думку депутата, держава могла би допомогти виробникам двома речами: консолідацією зусиль усіх гілок влади для подолання кризи і доступними кредитами, не вищими за 12 відсотків річних.
Напередодні професійного свята — Дня машинобудівника — поцікавилася настроєм у колективі підприємства. «Працюю на «Азовмаші» вже 37 років, — розповів Михайло Тімаков, наладчик контрольно-вимірювальних приладів і автоматики. — Були роки важкі, неплатежі. Але на стороні не шукав роботи. Потім борги із зарплати віддали. Ті, хто пішов звідси, повернулися — хто із приватного бізнесу, хто із заробітків. Тож переживемо все, упевнений».