Комітет Верховної Ради України з питань науки і освіти провів «круглий стіл» на тему: «Законодавче та нормативно-правове забезпечення розвитку медичної та фармацевтичної освіти в Україні» на базі Івано-Франківського національного медичного університету.
Думками про проблеми галузі та шляхи їх розв’язання поділились представники Академії медичних наук, Міністерства охорони здоров’я, Івано-Франківської обласної державної адміністрації, а також ректори і директори вищих медичних та фармацевтичних навчальних закладів.
Як зазначив голова комітету Володимир Полохало, «...сьогодні система медичної освіти працює в складних умовах відсутності належного матеріально-технічного, фінансового, інформаційного та кадрового забезпечення».
Він підкреслив, що «пріоритетним завданням у сфері інтеграції практичної охорони здоров’я та медичної науки і освіти є створення університетських лікарень, але нині відсутнє єдине керівництво лікувальним та навчальним і науково-дослідним процесами, не розмежоване питання взаємної відповідальності за організацію лікувальної та навчальної роботи».
Слід нагадати, що комітет розглядав проект закону України «Про внесення змін до Закону України «Про вищу освіту» (щодо університетських клінік), який був прийнятий у першому читанні і готується до другого.
Учасники «круглого столу» одноголосно підтримали позицію комітету щодо надання можливості Міністерству охорони здоров’я видавати підручники з грифом відомства.
Володимир Полохало висловився стосовно перепідпорядкування ВНЗ медичного профілю МОНУ. «Позиція комітету є чіткою і залишається незмінною: на сучасному етапі передача є недоцільною та економічно невиправданою, оскільки призведе до розриву налагоджених зв’язків медичної освіти з галуззю».
За результатами роботи «круглого столу» фахівці розроблять рекомендації, які комітет планує найближчим часом ухвалити на засіданні та направити до Кабінету Міністрів України, Міністерства охорони здоров’я тощо.
У них, зокрема, акцентуватиметься увага на першочерговості поліпшення якості підготовки медичних і фармацевтичних працівників, зменшення кадрового дефіциту, впровадження інновацій в навчальний процес, розвиток власної клінічної бази вищих медичних навчальних закладів, запровадження інституту резидентури як першого етапу підготовки спеціалістів з високотехнологічних спеціальностей із подальшим ліцензуванням їхньої медичної практики тощо.