Більш як шість тисяч киян пересіли з маршруток у міську електричку
Альтернативний маршрут рейками, який виключив втрату часу в автодорожніх пробках, ввели в столиці тиждень тому. З правого на лівий берег Дніпра тепер можна дістатися за п’ять хвилин. «Модернізована ділянка шляху дає змогу розвивати швидкість поїзда до 100 км/год, а в перспективі кільце міської електрички зв’яже всі три лінії метро», — сказав про розвиток нового виду перевезень начальник Південно-Західної залізниці (ПЗЗ) Олексій Кривопишин.
Нині пасажирів з віддалених спальних районів лівобережжя Києва до залізничної станції підвозять три рейсові автобуси, пущені одночасно з електричкою. За даними ПЗЗ, квиткові каси, сучасного типу перони, реконструйовані під прискорений хід поїзди, коштували залізниці майже 40 млн. гривень власних вкладень. Компенсувати експлуатаційні витрати обіцяє міська влада, відповідальна за під’їзні колії, продаж квитків і контроль перевезення.
«У міста немає поки що коштів, щоб підключити до електрички й інші райони, як просять кияни, але, вивчивши потік, ми постараємося щось для цього зробити», — сказав Леонід Черновецький.
На ПЗЗ вважають, що передусім потрібні спеціальні поїзди. Місто зобов’язалося, але так і не змогло їх закупити — ПЗЗ була змушена виділити три состави зі свого парку. Як пояснили «Голосу України», це звичайні електрички, переобладнані в умовах депо під вагони метро — тридверні, але їх використовують тимчасово.
Залізниця пішла назустріч місту й у тому, щоб змінити власний графік руху, знявши в години «пік», коли курсує електричка, 40 поїздів свого основного вантажного ходу.
Пасажирам такі тонкощі невідомі й невтямки, чому електричку пускають лише вранці та ввечері й лише по буднях. Тому багато хто не поспішає змінювати роками торовані автобусні маршрути.
«У вагонах то густо, то пусто — вранці битком, а ввечері на пальцях можна перерахувати, але поїзд бігає кожні 15 хвилин», — сумнівається в рентабельності міської електрички контролер Сергій Кравченко. Його колегам особливо прикро працювати «вхолосту»: комунальне підприємство «Київпастранс» зобов’язалося платити контролерам по 100 грн. на день, але виплати затримуються. «Мабуть, такі доходи, що не покривають видатки», — розмірковують контролери.
Проїзд, проте, недорогий. Подвійний квиток — на автобус і міську електричку коштує 2 грн., одинарний на електричку, як і в метро, — 1,7 грн.
Вигоду нового сервісу сповна оцінили поки лише ті, хто проживає поблизу зупинки міської електрички. «Працюю в центрі Києва, і на дорогу завжди витрачала більше години, тепер 20 хвилин», — задоволена пасажирка Наталія Гуменюк. Тим паче що в неї, як у пенсіонерки, пільговий проїзд, а його тут збережено.
За тиждень розклад руху змінювали тричі. Організатори намагаються врахувати інтереси всіх сторін і тому були нестиковки. «Автобус підвіз народ, а електричка хвіст показала, й куди подітися, якщо не знаєш міста?» — скаржився один з гостей столиці.
І все-таки попит на послугу зростає. Як стверджують залізничники, починали з 650 чоловік, а тепер возять щодня по 1,5 тисячі, хоча на таку кількість пасажирів розраховано кожний рейс.
Фото Олександра КЛИМЕНКА.