Антимонопольний комітет зацікавився проектом розпорядження КМДА, в якому пропонується скасувати довгострокові проїзні: річні, квартальні та, частково, місячні. У намірах столичної влади АМКУ вбачає чергову спробу «кинути» киян.
— Ціна питання — занадто висока. Якщо це рішення буде прийнято, то замість єдиного проїзного на два види міського транспорту, одним з яких є метрополітен, будуть діяти лише місячні проїзні на кожен вид транспорту окремо, — зауважив на вчорашньому брифінгу в. о. голови АМКУ Олександр Мельниченко. — Як наслідок, кожній київській сім’ї доведеться витрачати на 25 гривень більше щомісячно, оскільки вартість проїзного на громадський наземний транспорт становитиме 80 гривень, а на метро — 95 гривень, тоді як сьогодні вартість такого комбінованого проїзного — 150 гривень.
У комітеті вирішили розібратися із ситуацією, залучивши Мінекономіки та підпорядковану цьому відомству Держцінінспекцію. Саме вона має перевірити економічне обґрунтування та доцільність запровадження нової системи проїзних квитків. Перевірка триватиме до кінця місяця. А поки що Олександр Мельниченко надіслав листа міському голові, в якому рекомендує Леоніду Черновецькому утриматися від прийняття рішень до закінчення ревізії. Комунальні перевізники, як то «Київпастранс» та «Київський метрополітен», також отримали «вісточку» від АМКУ і мають надати своє обґрунтування запропонованим змінам.
На думку О. Мельниченко, міськадміністрація повинна прислухатися до позиції комітету в цьому питанні, як зробила це у січні при зниженні тарифів на проїзд. Тоді, нагадаємо, на вимогу АМКУ вартість квитка на метро знизили з 2 до 1,7 гривні та 1,5 гривні — на інші види транспорту загального користування.
Крім того, в. о. голови АМКУ повідомив, що від початку року комітет намагається навести лад у сфері проїзних квитків тривалої дії. Зокрема, ще у лютому АМКУ вніс офіційні рекомендації Мінтрансзв’язку та Міністерству ЖКГ щодо розробки єдиних порядків формування вартості довгострокових проїзних квитків відповідно на метро та автобус, трамвай та тролейбус. Після цього віце-прем’єр-міністр Олександр Турчинов доручив відомствам «опрацювати порушене питання». Строк виконання доручення спливає 14 вересня.
До слова, в центральному апараті комітету і в Київському міському відділенні АМКУ працюють «гарячі» телефонні лінії, де готові вислухати думки киян та гостей столиці щодо обґрунтованості проекту розпорядження КМДА. «Гарячі» лінії працюють за телефонами — 235—86—81 та 594—64—12.