Блокада гальмує розвиток стратегії. Космічної. Такого висновку дехто дійшов після засідання Комітету Верховної Ради з питань промислової і регуляторної політики та підприємництва, який схвалив до прийняття у першому читанні законопроект «Про космічну діяльність».
І не дивно. Ним передбачається розробка довготривалої (на 20 і більше років) програми, а також встановлюються засади державної політики у цій сфері. Одразу скажу, що присутні на засіданні керівні кадри Національного космічного агентства, Міноборони і Мінпромполітики вже давно внесли свої доповнення і підтримують законопроект одностайно. Проте чергова дестабілізаційна пауза в роботі парламенту змушує повернутися на грішну землю. Про це нагадує голова комітету Наталія Королевська, констатуючи, що низка законодавчих актів так і не набула чинності через «збої» ритму сесійної діяльності.
Водночас парламентському комітету вистачає роботи й «на землі», що засвідчила висока явка присутніх і запрошених на розгляд п’яти важливих законопроектів, серед яких і такі, що розглядалися раніше, однак потребували додаткової інформації. Так, приміром, внесення змін до статті 9 Закону України «Про ліцензування певних видів господарської діяльності» (щодо рибопромислової діяльності у водах за межами юрисдикції України) вочевидь не збігається з курсом законодавців на усування державного пресингу на підприємництво. Досить сказати, що від обов’язкового ліцензування вже цього року звільнили 15 видів господарської діяльності. Але, звісно, виняток становлять ті, що ліцензуються за міжнародними зобов’язаннями країни, як у цьому разі. Ліцензія ж на судно і вилов риби, по-перше, вже скоро стане обов’язковим пропуском у морський порт, а по-друге —має посилити контроль за діяльністю риболовецьких суден під прапором держави.
Знайомим виявився законопрект, який стосувався вдосконалення регулювання у сфері природних монополій. Насамперед тому, що нарешті державному регулюванню підлягатиме продаж природного газу власного видобутку, що перевищує рівень ліцензійних зобов’язань. І транспортування блакитного палива. А відтак загальний висновок збігається з висновками Мінекономіки: це сприятиме і встановленню обгрунтованих роздрібних цін на газ для населення, і нормалізує певною мірою діяльність у сфері централізованого теплопостачання.
Найбільш дискусійним виявився законопроект, який стосувався зниження ставок ввізного мита на комплектуючі у сфері автомобілебудування, на живу велику рогату худобу, склобій тощо. Законодавців здивував такий відомчий відбір тарифних преференцій. І вони запропонували поцікавитися в металургів і хіміків, чи не мають вони потреби у комплектуючих. А вже потім запропонувати законопроект до розгляду в сесійній залі.