Іноземні фінустанови зможуть здійснювати емісію своїх облігацій і в нашій державі

Комітет з питань фінансів і банківської діяльності рекомендує парламенту прийняти за основу проект закону про внесення змін до Закону «Про цінні папери та фондовий ринок» (щодо емісії облігацій міжнародними фінансовими організаціями).
Відповідно до законопроекту (реєстр. № 3450) міжнародним фінансовим організаціям надаватиметься право здійснювати в Україні емісію власних облігацій, номінованих у гривні.
Відтак чинний закон пропонується доповнити нормами щодо коригування визначення «емітент» в частині розширення переліку емітентів такими суб’єктами, як міжнародні фінансові організації. А також розширити перелік емісійних і боргових цінних паперів новим видом — облігації міжнародних фінансових організацій (облігації МФО). Проект містить нову статтю 8-1, яка регулює процедуру здійснення емісії та розміщення міжнародними фінансовими організаціями облігацій МФО.
За словами членів комітету, випуск міжнародними фінансовими організаціями своїх облігацій в інших країнах є поширеною практикою у світі та дає змогу спрямовувати додаткові інвестиції як у реальні економічні сектори, так і на фондові ринки.
Порядок ліцензування в сфері теплопостачання і водовідведення потребує вдосконалення
Комітет з питань промислової і регуляторної політики та підприємництва рекомендує парламенту прийняти за основу зміни до деяких законів України щодо діяльності суб’єктів господарювання на ринку комунальних послуг.
Законопроектом пропонується вдосконалити порядок ліцензування діяльності суб’єктів господарювання в сфері теплопостачання та центрального водопостачання і водовідведення. Зокрема, передбачається внесення змін до Закону «Про ліцензування певних суб’єктів господарської діяльності» щодо врахування специфіки та технологічних процесів виробництва теплової енергії, транспортування теплової енергії та її постачання як окремих видів діяльності. Відповідно до проекту, транспортування теплової енергії є монопольним видом діяльності, а виробництво та постачання теплової енергії — суміжними ринками.
Законопроектом передбачається також, що центральний орган виконавчої влади у сфері теплопостачання здійснює ліцензування діяльності з виробництва теплової енергії в обсягах, встановлених ліцензійними умовами (крім діяльності з виробництва теплової енергії на теплоелектроцентралях, ТЕС, АЕС та когенераційних установках і установках з використанням нетрадиційних або поновлюваних джерел енергії). Іншими органами регулювання у сфері теплопостачання також є Рада міністрів Автономної Республіки Крим, місцеві державні адміністрації та Національна комісія регулювання електроенергетики України.
Крім того, законопроектом пропонується внести зміни до законів «Про теплопостачання» і «Про питну воду та питне водопостачання» в частині встановлення повноважень компетентних органів щодо здійснення контролю за ліцензованою діяльністю. Також визначено механізм призначення тимчасової адміністрації, її права, обов’язки та умови припинення діяльності.
Сприяти розвитку міжнародного інвестиційного співробітництва
Ратифікувати зміни до угоди між урядами України та Чеської Республіки про сприяння та взаємний захист інвестицій, підписаної 17 березня 1994 року в Празі, рекомендує парламенту Комітет з питань європейської інтеграції.
Документом передбачено посилення режиму найбільшого сприяння для договірних сторін, внесено зміни та уточнення до угоди між урядами двох країн про сприяння та взаємний захист інвестицій у зв’язку зі вступом Чеської Республіки до Європейського Співтовариства, а також закріплено гарантії щодо інтересів безпеки договірних сторін.
Ухвалення цих змін, переконані члени комітету, сприятиме розвитку перспективних напрямів міжнародного інвестиційного співробітництва, залученню іноземних капіталовкладень та технологій, активізації зовнішньоторговельного обігу. Крім того, на думку народних депутатів, ратифікація документа зменшить некомерційні ризики, які виникають перед іноземними інвесторами, сприятиме закріпленню на міжнародній арені позитивного іміджу України як держави зі сприятливим інвестиційним кліматом, яка має стабільну міжнародно-правову договірну базу із захисту іноземних інвестицій.
За повідомленнями Інформаційного управління апарату Верховної Ради України.