Днями столичний голова Леонід Черновецький благословив у путь-дорогу надшвидкісну міську електричку. Поки що її маршрут — тільки дві станції: «Троєщина» — «Київ-Петрівка», графік руху — у будні в години пік. За задумом влади, електричка розвантажить київські мости від пробок. Троєщинці не такі оптимістичні — охрестили затію «показухою» і вже роблять ставки, як скоро проект «зійде з рейок».
Помпезне відкриття нової станції, звідки тепер курсує електричка, призначили на другу годину дня. Відповідні оголошення розклеїли в метро й на автобусних зупинках. Втім, пенсіонерки прибули на місце задовго до початку. «Хоча б побачити цього мера, знатимемо, хто нас боготворить», — шепотілися між собою «улюблені бабусі». Коли почали нудьгувати, завели під оркестр «Як тебе не любити, Києве мій». Пісню перервав літак, що пролітав у небі. «О, Черновецький до нас на парашуті спуститься», — миттю відреагували бабусі. Але Леонід Михайлович своїх шанувальниць розчарував — під’їхав до них на здвоєному «автобусі-гармошці». До слова, ще два такі само і підвозитимуть троєщинців до станції й назад.
— Для мене це гарний день, незважаючи на те, що багато проблем у Києві, як і по всій країні, — заявив зі сцени Черновецький. — Але це день нових можливостей для тисяч і тисяч киян їздити на роботу й додому без проблем... У мене є гарні слова на адресу тих, у кого тут дачі. Я розумію, ми створили проблему тим, хто побудував дорогу. Я по-людськи поділяю їхню заклопотаність тим, що стало складніше до озера добиратися... Хочу подякувати будівельникам, які в найкоротший термін побудували дорогу, облаштували пляж, зробили тут дитячий майданчик...
Зненацька спіч Черновецького обриває жіночий вигук з юрби: «Поселіть своїх дітей на цьому майданчику, тут усе загазовано». На «призвідницю безладдя» одразу обрушуються бурхливі слова прихильників міського голови.
Незважаючи на заворушення, Черновецький закінчує виступ. Зійшовши зі сцени, він спочатку направився в юрбу, щоб вислухати незадоволену, але охоронці його зупинили: «Не звертайте уваги, Леоніде Михайловичу».
Після інциденту Черновецький явно поник. В електричці був небагатослівний. Незважаючи на все, поїздкою залишився задоволений. Петрівський залізничний мостовий переїзд здолали за 6 хвилин: «Електричка йде 80 км на годину. Швидше, ніж метро». Уже на Петрівці «мера» оточують продавчині з місцевого ринку: «Леоніде Михайловичу, приходьте за книжками! Литвин був, Кінах ходить, Луценко ходить, а ви — ні».
— Так, я не був на книжковому ринку, — зізнається Черновецький. — Тепер з відкриттям цієї станції у вас бізнес піде «во», — обіцяє він і спішно ретирується в рідний «Роллс-ройс», який, до речі, домчав до Петрівки набагато швидше за нову електричку...
Коментар
Як повідомив начальник Південно-Західної залізниці Олексій Кривопишин, ПЗЗ для запуску міської електрички витратила понад 40 млн. грн. За його словами, відповідно до договору, укладеного зі столичною міськдержадміністрацією, київська влада «щомісяця компенсуватиме витрати з обслуговування електропоїздів». Проект міської електрички, за який узялася адміністрація, досить масштабний і здійснюватиметься поетапно. На першому етапі реалізації проекту планується створення так званого «Північного півкільця» — від Дарниці й до Борщагівки. А це цілих дев’ять станцій або пересадочних вузлів. На другому етапі планується створити «Південне півкільце» і продовжити маршрут від Дарниці до Борщагівки через станції «Караваєві дачі», «Протасів Яр» і «Видубичі».
Фото Олександра КЛИМЕНКА.