Педагогічні кадри вирішують усе. Про це на колегії Міністерства освіти і науки «Про підсумки розвитку загальної середньої, дошкільної та позашкільної освіти в 2008/2009 навчальному році й завдання на 2009/2010 навчальний рік» говорив міністр освіти і науки Іван Вакарчук.
Міністр запропонував провести в наступному році моніторингові дослідження якості середньої освіти, а крім того, зайнятися перевихованням учителів. «Якість школи не може бути вище за якість вчителя. В Україні є тисяча видатних учителів — людей високоосвічених, кваліфікованих, енергійних, захоплених своєю справою. Водночас середній рівень кваліфікації багатьох педагогів недостатньо високий. Причини криються, на наш погляд, у застарілій системі підготовки вчителя», — цитує головного педагога України РБК.
На одній із всеукраїнських нарад з вчителями було запропоновано змінити підходи до підготовки педагогів. Спочатку в університеті готується фахівець, наприклад, математик, хімік, історик. А вже після одержання професійного диплома випускник може за рекомендацією університету продовжити навчання й стати вчителем. «Саме таку модель ми пропонуємо ввести в експериментальному режимі спочатку в декількох університетах. Ми усвідомлюємо, що результати таких нововведень будуть за 8—10 років, але починати ці зміни треба», — переконаний міністр.
Міністр планує змінити й систему заохочень кращих кадрів. Зокрема, варто переглянути традиції проведення професійного конкурсу «Учитель року»: «Наповнення важких папок паперами час змінити на Фестиваль творчості вчителя, як це робиться в Європі. Такий підхід допоможе педагогам продемонструвати творчі підходи до навчання дітей, розвитку в учнів інтересу до предмета, науки, навчитися формувати життєві компетенції».