Незважаючи на багаторазові анонсування київської влади, а остання обіцянка була — до Дня незалежності, до запуску оновленої швидкісної трамвайної лінії, як переконалися на власні очі, навіть після свята ще дуже далеко. Роботи там ледве тліють. Таке, м’яко кажучи, запізнення у Київській державній адміністрації пояснюють браком коштів. Зокрема, як зізналися тут, планувалося, що на даний проект отримають частково гроші інвесторів, а тепер, мовляв, доводиться все робити самотужки.
— Якщо у Київської адміністрації так сутужно з фінансуванням, то навіщо через кожні сто метрів уздовж усієї розібраної трамвайної лінії повиставляли біг-борди з рекламою того, чого ще довго киянам не бачити? — обурюється мешканка Борщагівки Олена Вікторівна. — Спочатку закрили те, що було, а тепер на рекламі видають як щось нове і як власну заслугу.
— Та ще й розповідають, що тепер час проїзду скоротиться вдвічі, — доповнює пенсіонерка Ганна Василівна. — Я живу на Південній Борщагівці вже 25 років, а на площу Перемоги їздила свого часу на роботу. Так от маршрут мій забирав 25 хвилин. Трамвай працював тоді як годинник. А тепер пустили автобус, якого треба годинами чекати, а потім ще й стояти у пробках. Можна й дві години їхати.
Цих людей ми зустріли на зупинці автобуса на означеному маршруті біля Індустріального мосту. На самій же станції жодних робіт не спостерігалося. Щоправда, з одного боку вже було укладено рейки, по яких мав би поїхати трамвай, а з іншого — в бік Політехнічного інституту — лежать лише купи щебеню і сумує без роботи одинокий екскаватор. В районі Медмістечка таки вдалося натрапити аж (!) на чотирьох робітників. Та вони неохоче йшли на розмову.
— Ви напишете, а нас завтра без роботи залишать. І так працюємо час від часу — як фінансування з’являється, а воно мізерне...
Більше, скільки не намагалися знайти бригадира чи когось ще з робітників, не вдалося. Але й так зрозуміло, що до відкриття трамвайної лінії дуже далеко. Бо ще навіть не починали прокладання електромереж, які, власне, і мають рухати вагони. Розібрані повністю і станції та підземні переходи, через які люди мають потрапляти на зупинки, а відрізок від Гната Юри до Кільцевої дороги, який частково зробили ще торік, тепер заріс метровими бур’янами. Лише, як і казала наша співрозмовниця, вздовж лінії красувалися рекламні щити.
Колись кияни з гордістю називали швидкісний трамвай наземним метро. Та одного разу міським чиновникам «приспічило» лінію обновити. Задум сам по собі гарний. Але ж треба було розраховувати сили, а не лише йти на поводу у передвиборних гасел. Саме тоді лише й чуєш: то столична влада має намір до Дня Києва запустити міську електричку, яка так і залишилася мрією. То тепер ще й швидкісний трамвай до Дня незалежності. Тож, мабуть, мав рацію один із робітників «Київпастрансу», сказавши нам:
— Вам обіцяли до річниці, але ж не сказали до якої?..
— Так метро уже пускали на Теремки і в середині минулого, і в кінці, і до Дня Києва. Тепер чекаємо до кінця цього або в 1-му кварталі 2010-го. Так і з трамваєм буде. Молода команда «рулить», — підсумував студент НАУ Кирило.