
— З Укрзалізницею ми завжди працюємо разом, як надійні стратегічні партнери, вирішуючи спільно всі проблеми. Іншого шляху в нас просто немає, — почав розмову Віктор Бикадоров. — Свого часу, довіривши нам розробку української електрички, керівництво Укрзалізниці виходило з того, що над її створенням у кооперації з нами працюватимуть ще близько 100 підприємств, наукові центри, інститути. Це був курс на розвиток вітчизняного транспортного машинобудування. Гадаю, він виправданий уже тими результатами, які ми маємо, — на дорогах України успішно експлуатуються більш як 50 нових приміських поїздів. Вони відповідають всім технічним вимогам і умовам, але ми продовжуємо процес вдосконалювання їхньої конструкції, уважно прислухаємося до всіх зауважень і побажань залізничників, удосконалюємо технічний рівень і якість продукції, яку постачаємо. Мало того, створено нову галузь — приміське вагонобудування. Що стосується меморандуму, підписаного з корейською стороною, то його поява зовсім не відсторонює нас від випуску міжрегіональних поїздів, а навпаки відкриває нові обрії співробітництва, націлює на спільне виробництво. Цей документ може зіграти позитивну роль у розвитку вітчизняного транспортного машинобудування. Адже йдеться не просто про закупівлю міжрегіональних поїздів, а насамперед про розробку принципово нових залізничних машин з урахуванням українських умов, і про спільне їхнє виготовлення.
Для луганських тепловозобудівників є сенс об’єднати свій досвід і напрацювання із досягненнями «Hyundaі», яка, до слова, працює в кооперації з такими провідними виробниками залізничної техніки, як «Сіменс», «Альст», «Бомбардьє». Як показує світова практика, жодна корпорація не виробляє поодинці таку складну, наукомістку техніку, як, приміром, високошвидкісний двосистемний електропоїзд. У конструкцію втілюються ідеї й розробки десятків фірм. Отож в об’єднанні зусиль луганські тепловозобудівники вбачають більшу вигоду не тільки для себе, а й загалом для розвитку вітчизняної промисловості й транспорту.
— Саме у співпраці з Укрзалізницею ми створили нові пасажирський і маневровий тепловози, освоїли випуск магістральних електровозів постійного і змінного струму, — продовжує тему голова правління. — Завдяки високому професійному рівню наших фахівців, у нас не виникає проблем в освоєнні виробництва будь-якого виду рухомого складу, у тім числі й високошвидкісного.
Як повідомив Віктор Бикадоров, наприкінці серпня керівництво Укрзалізниці планує розглянути пропонований проект високошвидкісного міжрегіонального електропоїзда, спільне виробництво якого можливе з корпорацією «Hyundaі» або іншими світовими виробниками. Заслуговують на увагу пропоновані цими виробниками механізми фінансування цього проекту. Як зазначає голова правління «Луганськтепловоза», з приходом на посаду генерального директора Укрзалізниці нового керівника почали чіткіше проявлятися позитивні тенденції в розвитку галузі: залучення інвестицій для модернізації парку локомотивів і вагонів, пошук варіантів фінансування процесу відновлення рухомого складу, розвиток інфраструктури доріг, прискорення темпів ремонту шляхового господарства. Керівництво Укрзалізниці наполегливо шукає кошти для закупівлі нової сучасної залізничної техніки, що в нинішніх кризових умовах зробити непросто.