«Щоб зробити свій сад бездоганно красивим, необов’язково бути професійним садівником. Досить визначитися з побажаннями, придбати зручний садовий інвентар і вибрати потрібні рослини, а необхідні знання й приплив натхнення ви одержите з нашого видання». Почавши з таких нехитрих істин, товариство з обмеженою відповідальністю «ІMP» на своєму сайті рекомендує читачам підписатися на видання «Сад моєї мрії». Одразу роз’яснюється, що складається воно з «тематичних карток, роздільників і зручної папки-швидкозшивача».

 

Знайти в Інтернеті цю «садову» сторінку мене змусив лист нашого читача з Рівного Михайла Мороза. Михайло Іванович «купився» на таку рекламу і став передплатником «Саду»... Як видно з його листа до редакції, бандероль приходила без попереднього повідомлення — видання одразу клали в поштову скриньку. «Картки» садівник одержував регулярно й регулярно оплачував рахунки за ними. Але якось він не знайшов у своїй кореспонденції обіцяного пакета. Зате рахунки від «ІMP» продовжували приходити справно...

Михайло Іванович хотів було відмовитися від послуги й набрав київський телефон фірми, але зміг поспілкуватися лише із автовідповідачем. Тоді він послав на адресу фірми (абонентська скринька) рекомендований лист з увічливою відмовою. Незабаром вислав і всі отримані картки. Але... Читачеві як і раніше продовжували приходити рахунки, до того ж із погрозами застосувати санкції за несплату. «Щоб уникнути подальших розглядів, вимагаємо негайно оплатити рахунок, що додається, включаючи штраф. У разі неотримання нами оплати в зазначений термін, відомості за Вашою заборгованістю негайно буде передано в уповноважене Агентство із стягнення прострочених боргів» — пригрозили в черговому письмовому посланні з «ІMP».

Як пояснили кореспондентові «Голосу України» у відділі правової роботи зі звернень громадян Головного Київського міського управління у справах захисту прав споживачів, такі випадки не поодинокі. Подібним «вербуванням» клієнтів займаються багато фірм і фірмочок. До того ж цей вид діяльності останнім часом набирає обертів.

Щоб вас не «розвели» на гроші, потрібно бути уважним і критично підходити до будь-якої реклами. У нашому випадку передплатника передусім мав насторожити той факт, що на сайті фірми замість її адреси зазначена лише поштова скринька. Якщо в підприємців немає офісу — виходить, справа нечиста. Таких спритників не зможуть розшукати ні правоохоронні органи, ні служба у справах захисту прав споживачів — щоб провести перевірку. Саме цим і користуються шахраї.

В управлінні захисту прав споживачів радять також дуже уважно читати договори із розповсюджувачами періодичних видань. Варто знати, що така продукція не підлягає обміну й поверненню.

Є й гарні новини: швидше за все ніяких санкцій до Михайла Івановичу фірма застосувати не зможе. Посилки нашому читачеві приходили не на орендовану у відділенні зв’язку поштову скриньку, а просто додому, до того ж без повідомлення. Тому фірма не зможе довести, що клієнт справді одержував злощасні картки. Щоправда, не зможе довести зворотне й сам садівник-аматор. Виходить, витрачені гроші йому ніхто не поверне.

Читачеві радять просто нехтувати погрози шахраїв. Якщо ж справа дійде до залучення колекторів, потрібно одразу заявити в міліцію.

 

Мал. Вікторії КРИВДИ.

Варто знати

 

Агресивна реклама

Стаття №13 Закону України «Про захист прав споживачів» називає агресивною підприємницьку практику, що містить елементи примусу, докучання й може вплинути на вибір покупця.

Заборонено також такі форми продажу:

— тривалі або періодичні візити до житла споживача, незважаючи на його заперечення;

— постійні електронні, телефонні та інші повідомлення без згоди на це споживача;

— вимоги оплатити продукцію, котру надав продавець без прямої згоди на це споживача.

Тому угоди, здійснені з використанням нечесної підприємницької практики, є недійсними.