Вінничанка Олена Харіна півтора місяця боролася з магазином побутової техніки, в якому їй продали неякісну пральну машину. Агрегат зламався буквально через тиждень після встановлення. «Я одразу припустила, що в ній був заводський брак, — каже жінка. — Але в магазині замінити машину відмовилися. Сказали, нібито я порошок вибирала неправильно й порушила тим самим правила експлуатації машини. А магазин тут ні до чого».
Олена намагалася пояснити, що порошок вибирала найдорожчий і тільки для автоматичних машин, тому її провини в тому, що сталося, немає. Але продавці її не слухали. Коли жінка зажадала провести експертизу товару, в магазині відмовилися її оплатити. Тоді жінка вирішила порадитися з юристом.
Від нього Олена довідалася багато нового про свої права.
— Відповідно до Закону «Про захист прав споживачів» покупець має право повернути, відремонтувати або обміняти неякісний товар, якщо поломка виникла в гарантійний період, — каже жінка. — А на час ремонту вам повинні дати заміну — аналогічний товар. Більше того, в разі затягування термінів ремонту споживач може зажадати неустойку.
Організувати експертизу продавець зобов’язаний за свій рахунок, до того ж у триденний термін від дня одержання заяви від споживача. Якщо внаслідок з’ясується, що в поломці винуватий покупець, то йому доведеться відшкодувати витрати продавця на проведення експертизи.
Завітавши до магазину наступного разу, Олена попросила покликати менеджера. Розповівши ще раз свою історію, вона пригрозила звернутися в управління із захисту прав споживачів і до суду. Зрозумівши серйозність намірів покупця, магазин погодився оплатити експертизу.
Незабаром вінничанка стала щасливою власницею іншого агрегату: експерти знайшли в машині виробничий брак і магазину нічого не залишалося, як обміняти невдалу покупку на якісний товар.