На початку липня в апараті Верховної Ради зареєстровано проект закону про Державний гімн України. Цей урядовий документ складається із преамбули та 12 статей і має на меті законодавчо врегулювати питання опису, порядку використання та правового захисту цього символу.

Згідно з проектом закону Державним гімном вважатиметься національний гімн на музику Миколи Вербицького зі словами першого куплета та приспіву твору Петра Чубинського. Еталонною музичною редакцією визначено редакцію М. Скорика та Є. Станковича в тональності сі-бемоль мажор. Також передбачається, що нотний матеріал цієї композиції видаватиметься у формі клавіру, хорової партитури, партитури для симфонічного оркестру та хору, для симфонічного оркестру, партитури для малого, середнього і великого складу духового оркестру. Текст і ноти еталонної музичної редакції Державного гімну, зазначено у проекті закону, постійно зберігатимуться у Верховній Раді. А їх офіційне видання здійснюватиметься на замовлення Кабінету Міністрів.
Законопроект також чітко описує порядок виконання Державного гімну. Так, на офіційних або урочистих заходах присутні повинні його слухати стоячи, а чоловіки без головних уборів. Якщо гімн виконується під час церемонії підняття Державного прапора, то всі мають повернутися до нього обличчям. Документом також чітко регламентується, коли і за яких обставин має офіційно використовуватися Державний гімн. Як от приміром, під час відкриття та закриття урочистого засідання Верховної Ради або відкриття і закриття сесій українського й кримського парламентів, чи при складанні присяги народними депутатами, Омбудсманом, членами уряду, суддями КС, членами Вищої ради юстиції тощо.
Передбачено виконувати Державний гімн також під час проведення загальнодержавних фізкультурно-спортивних заходів, державних, офіційних та робочих візитів представників іноземних держав, а також керівників міжнародних організацій, урочистого відкриття та закриття навчального року. Проект закону також регулює умови трансляції Державного гімну та використання його в інших творах мистецтва.
Згідно з документом, гімн є власністю держави і не належить до об’єктів авторського права, його не можна імітувати чи використовувати в рекламі, також забороняється використання не за призначенням, спотворення тексту чи музики або довільна інтерпретація.
Як зазначено у пояснювальній записці, під час роботи над законопроектом враховувалися пропозиції, винесені під час громадського обговорення на веб-сайті Міністерства юстиції. Незважаючи на це, фахівці головного науково-експертного управління апарату Верховної Ради у своєму висновку все ж висловили до документа зауваження. Передусім, увага звертається на те, що подібного законодавчого врегулювання потребують і такі державні символи, як герб і прапор, тож було б правильно, якби закон про Державний гімн став складовою (окремим розділом) єдиного закону про державні символи.
У висновку також йдеться, що урядовий документ не забезпечує вичерпного регулювання порядку офіційного використання Державного гімну. В законопроекті варто було б передбачити загальне правило використання цього символу й під час офіційних заходів на територіях закордонних держав, вважають експерти. З огляду на цілу низку інших зауважень, в управлінні постановили, що документ за результатами розгляду в першому читанні може бути взятий за основу.