Пункти медичної та евакуаційної допомоги, кемпінги, «мийки», а головне — контейнери для сміття
У Верховній Раді зареєстровано проект змін до закону про автомобільні дороги, який регулює визначення термінів. Ініціатор документа (Кабінет Міністрів) аргументує необхідність його ухвалення тим, що визначення багатьох об’єктів сервісу не підпадає під дію статті 37 закону, яка регулює провадження виробничої діяльності на автошляхах. Водночас, чимало суб’єктів господарської діяльності звертаються до Державної служби автомобільних доріг за отриманням дозволу на розміщення готелів, кемпінгів, торговельних пунктів (у тому числі з встановленням малих архітектурних форм), комплексів дорожнього сервісу автозаправних комплексів, складських комплексів, пунктів медичної та технічно-евакуаційної допомоги, пунктів миття транспортних засобів. А також інших об’єктів, які розміщуються на землях дорожнього господарства, або потребують їх використання для заїзду та виїзду на автомобільну дорогу.
Якщо всі перелічені об’єкти включити до складу об’єктів дорожнього сервісу, це дозволить «розв’язати проблему і створить умови для розвитку придорожньої інфраструктури з надання послуг учасникам руху», йдеться в пояснювальній записці, що супроводжує законопроект. У ній також звертається увага на те, що в чинному законодавстві до об’єктів дорожнього сервісу віднесено також туалети, урни та контейнери для сміття, розміщення яких, згідно з тією ж таки статтею 37, здійснюється на підставі дозволів на платній основі. Цим проектом змін ці об’єкти пропонується відокремити шляхом запровадження нового визначення терміна «елементи санітарного облаштування».
На думку ініціаторів документа, така начебто незначна корекція чинного законодавства допоможе наблизити вітчизняні автошляхи за рівнем придорожнього сервісу до європейських. Однак може статися й так, що завдяки цим змінам у не зчистих на руку чиновників з’являться можливості для зловживань.
У будь-якому випадку, перед тим, як потрапити на розгляд парламентаріїв, законопроект мав би ще отримати оцінку Головного науково-експертного управління апарату Верховної Ради. Крім того, свою думку мають висловити ще й фахівці з Мінтрансу та Мінекономіки, Державного комітету з питань регуляторної політики та підприємництва. Немає чіткої позиції і Міністерства регіонального розвитку та будівництва.
Ініціатори законопроекту також передбачили громадське обговорення. Для цього документ оприлюднять на офіційному сайті Укравтодору.
Завдяки цим змінам, прогнозують ініціатори, розвиватиметься придорожня інфраструктура, а відтак:
— збільшиться кількість та якість послуг, що надаються учасникам дорожнього руху;
— підвищиться безпека дорожнього руху на автошляхах загального користування.