Спілкування без обмежень, безкоштовні повідомлення та дзвінки, відсутність плати за з’єднання... Це далеко не повний перелік фраз, на які, мов на гачок, ловлять своїх користувачів мобільні оператори. Та насправді безкоштовні дзвінки та SMS обходяться недешево: через завищені тарифи на решту запропонованих послуг (як-от, дзвінки на номери інших операторів) та зобов’язання щомісяця поповнювати рахунок. При цьому немає жодної гарантії, що абонент отримає обіцяні бонуси.
Заради кількох десятків дармових хвилин і SMS усередині мережі — як обіцяв оператор, усього за одну гривню на день, — наша читачка Тетяна обрала саме МТС. Привабила і простота процедури — раз на місяць поповнила рахунок і розмовляй спокійно.
— Мій тарифний пакет «МТС Супер» передбачає поповнення рахунка раз на 25 днів мінімум на 30 гривень. За це протягом тих само 25 днів я можу безкоштовно спілкуватися із абонентами мого оператора до 50 хвилин на добу. Плюс до цього щодня можу відправляти 20 безкоштовних повідомлень, — розповідає вона.
Утім, панянка уже місяць не може домогтися, щоб оператор нарахував їй обіцяні безкоштовні хвилини і повідомлення.
Третього липня Тетяна поповнила свій рахунок на 25 гривень. Та уже через п’ять днів отримала SMS із текстом «на вашому рахунку залишилося менше п’яти гривень». «Спочатку, — пригадує пані Тетяна, — я нічого не зрозуміла. Почала перевіряти рахунок. І справді, виявилося, що у мене залишилося чотири гривні з копійками, і жодної безкоштовної SMS чи бодай секунди розмови немає. Дев'ятого числа знову поповнила рахунок на 25 гривень, бо ж дзвонити все одно потрібно». Та й після цього безкоштовних хвилин на розмови та повідомлень абонентка не отримала. За кілька днів наша читачка зателефонувала оператору.
— Мене уважно вислухали, перевірили інформацію і погодилися з тим, що я двічі поповнювала рахунок на необхідну суму, проте безкоштовних хвилин не отримала. Запропонували скласти заявку на відшкодування збитків та окремо — на нарахування безкоштовних хвилин. Розв’язати проблему оператор пообіцяв протягом двох тижнів.
За цей час нашій читачці знову, уже втретє за місяць, довелося поповнити свій рахунок. Цього разу на 30 гривень. Та знову ані нульових хвилин, ані безкоштовних повідомлень їй не нарахували. Щоправда, за півтора тижні після спілкування із оператором на номер читачки надійшло дивне повідомлення: «Шановний абонент, Х гривень, помилково зняті, повернено на ваш рахунок». Тобто одну із заявок оператор таки задовольнив. А от питання про нарахування безкоштовних хвилин зависло у повітрі.
— Розумієте, цей тариф вигідний тільки за умови нарахування безкоштовних хвилин та повідомлень. Решта послуг — досить дорогі: дзвінки на номери інших операторів — 1 грн. за хвилину, SMS — 37 копійок, — обурюється Тетяна. — Прикро те, що ніхто мені не може пояснити, чому зі мною так обійшлися і коли моє питання вирішать. Оператор тільки повторює: «Оформлюйте заявку». І знову її півмісяця розглядатимуть!
«Моніторинг» Інтернету довів: проблема нашої читачки не унікальна. На форумах, присвячених мобільному зв’язку, такі історії розповідають досить часто. І для багатьох безкоштовні розмови обходяться надто дорого. До речі, з 1 вересня 2009 року Національна комісія з питань регулювання зв’язку заборонила мобільним операторам використовувати так звані «нульові тарифи». На думку її фахівців, таке словосполучення у рекламі тарифних планів просто вводить споживача в оману.
P. S. Після того, як наші кореспонденти звернулися від свого імені до мобільного оператора з проханням пояснити, що сталося і як довго нашій читачці чекати на вирішення її проблем, ...протягом одного дня їй нарахували дармові хвилини і відшкодували решту витрачених раніше грошей.
Фото Анастасії СИРОТКІНОЇ.
Коментує начальник відділу зі зв’язків із громадськістю МТС Вікторія Рубан:
— Будь-який механізм або техніка може давати збої. Навіть звичайний комп’ютер час від часу «зависає», і його необхідно перезавантажувати. Неприємні ситуації трапляються і в нас. Але головне, щоб ці ситуації, по-перше, не мали системного характеру, і, по-друге, максимально швидко й ефективно усувалися операторами. Для цього саме й працюють центри обслуговування абонентів, служби технічного забезпечення, підрозділи з роботи зі зверненнями абонентів.
Якщо у вас раптом виникла якась проблема, необхідно звернутися до Центру обслуговування абонентів. Можна також поінформувати оператора про проблему, що виникла, по спеціальній лінії якості, відправивши заявку на адресу qlіne@mts. com. ua або зателефонувавши по номеру 138. Такі заявки розглядаються досить оперативно, зазвичай протягом 1—3 днів, залежно від складності проблеми, звичайно. Як варіант, абонент також може звернутися по допомогу в найближчий фірмовий магазин МТС.