Одним із пріоритетів Болонського процесу є перетворення університетів на потужні наукові осередки, які не просто «споживатимуть» ідеї, формуючи майбутніх фахівців, а й генеруватимуть нові, актуальні та перспективні напрями наукових досліджень. Тому одним зі стратегічних завдань сучасного університету є підготовка і практиків, і майбутніх теоретиків, які за кілька десятиліть складатимуть основний інтелектуальний потенціал країни. На жаль, вітчизняна освітня система не завжди сприяє реалізації ще незрілих, почасти хаотичних, але енергійних прагнень студентів, які вважають за своє покликання наукову діяльність. Багато кому видається, що популяризація студентської наукової роботи — справа, залежна лише від матеріальних, моральних чи якихось інших стимулів. З другого боку, феномен «грантожерства», який останнім часом з’явився й в Україні, свідчить якраз про зворотні процеси. Головне — знайти «золоту середину», розгледіти у молодому вченому щире бажання вчитися й працювати над обраною тематикою.

 

Саме ці принципи покладено в основу розвитку студентської наукової діяльності у Національному університеті «Острозька академія».

Майже десять років тут функціонує студентське наукове товариство «Академік», яке об’єднує більшу частину різних наукових гуртків, секцій та інших підрозділів, пов’язаних зі студентською наукою.

Доповіді, секційні засідання, жваві дискусії, участь у конференціях, написання й публікація статей, закордонні стажування, міжнародні наукові проекти — ці форми складають будні талановитих спудеїв. Щороку кількасот молодих людей бере участь у різних програмах наукового й культурного обміну. Особливо активно діють програми обміну з навчальними закладами США, Канади, Польщі, Німеччини, Італії, Іспанії та інших країн.

Особлива гордість академії — постійні перемоги студентів в олімпіадах, вітчизняних та закордонних конкурсах.

Цього року, скажімо, студенти правничого факультету Марія Цип’ящук та Ашот Агаян представляли Україну на міжнародних змаганнях із інтерв’ювання та консультування клієнтів, які відбулися в Лас-Вегасі. Це стало можливим завдяки їхній перемозі у Всеукраїнській олімпіаді.

Студентки Богдана Гречанюк і Наталя Іванчук здобули призові місця у Всеукраїнській олімпіаді з економічних дисциплін, а Максим Карповець зайняв перше місце на Всеукраїнській олімпіаді з філософії та релігієзнавства. Вікторія Назарук стала переможцем Всеукраїнського конкурсу імені Петра Яцика, посіла третє місце на Всеукраїнській олімпіаді з української мови та літератури, а також була визнана одним із найактивніших студентських діячів країни.

Студентка факультету політико-інформаційного менеджменту Олена Бойчук здобула перше місце у Всеукраїнському конкурсі студентських наукових робіт з гуманітарних наук. Кілька десятків острозьких студентів є стипендіатами престижної програми Zavtra. Ua, потужного освітнього проекту Фонду Віктора Пінчука.

Перелічені успіхи — лише мала частина здобутків юнаків і дівчат Острозької академії, які гідно представляють студентську науку в Україні та за кордоном.

Ректор академії Ігор Пасічник наголошує, що успіх кожного проекту залежить від того, наскільки активними є його учасники, наскільки свідомо вони ставляться до своєї мети, адже «той, хто хоче, завжди зробить більше, ніж той, хто може». І тому всіляко сприяє реалізації потенціалу молоді.

Михайло ЯКУБОВИЧ, аспірант, викладач.

Рівненська область.

На знімку: в бібліотеці академії.