Дочекалися! «Родовід-Банк» таки почав видавати своїм клієнтам депозити. У понеділок, 3 серпня, столичні відділення фінустанови атакували українці, котрі у можливість повернення своїх заощаджень уже ледь не переставали вірити. З острахом — мовляв, на всіх грошей може не вистачити — люди починали займати черги до відділень мало не з самого ранку, задовго до відчинення. Мобілізував свої сили і банк: в екстреному порядку з відпусток відкликали економістів та касирів. І якщо в понеділок паніка у людей все ж спостерігалася, другого дня ані особливих хвилювань, ані великого натовпу, принаймні біля центрального відділення «Родовід-Банку», що на вулиці Сагайдачного, не було. Навпаки, ледь не кожен другий вкладник був приємно здивований організованістю процесу.
Та постояти у черзі, щоб забрати свої гроші, все-таки довелося. Проте, за словами самих вкладників, часу на це пішло значно менше, аніж очікували. «Я тут близько години простояв, — каже один із уже колишніх клієнтів банку. — Хоча думав, що на це півдня піде. А тут усе так злагоджено, продумано».
До приміщення банку вхід строго за списком. Кожному «присвоєно» номер. Пропорційно до того, як скорочується відстань до дверей відділення, напруження на обличчях тих, хто очікує на свою чергу, зростає. До слова, більшість, з ким удалося поспілкуватися нашим кореспондентам, залишати свої гроші у банку надалі не збирається.
— Принаймні бабусі виходять задоволені. А значить — гроші видають, — каже киянка Катерина Трохимівна. —Я про себе не хвилююся. У мене сума депозиту мізерна. Думаю, все віддадуть.
А от киянка Наталія взагалі у хепі-енд історії вкладників «Родовід Банку» мало вірить:
— Хочеться сподіватися, що всі, як і було обіцяно, отримають свої кошти. Та мені чомусь діється, що буде так, як і зазвичай стається у нас в країні. Отримають ті, хто встигне. Ще раз повторюю, буду рада, якщо помиляюся.
Та перші дзвінки непорозумінь у видачі депозитів уже з’являються. Приміром, киянці Наталії Миколаївні днем раніше відмовили у видачі депозиту:
— У мене є два вклади. Один закінчився у березні. Строк іншого добігає кінця тільки у вересні. Останній, до речі, я планувала переоформити. А от перший хотіла забрати. Та зробити цього не змогла. Якимось дивом вони поєднали суми обох моїх депозитів, і, мабуть, вони перевищили сто тисяч гривень. Та логіка таких їхніх дій мені не зрозуміла. До вересня я чекати не хочу.
Між тим, зараз отримати свої кошти і справді можуть тільки ті, у кого: по-перше, строк дії договорів закінчився, і, по-друге, сума їх вкладу не перевищує 100 тисяч гривень. До того ж першочергово обслуговуються пенсіонери, ветерани і ті, кому гроші потрібні негайно, як-от на лікування чи навчання. Аби контролювати натовпи біля відділень банку, його керівництво закликає людей записуватися у чергу за телефоном гарячої лінії або ж використовуючи послугу «електронна черга». В обох випадках вкладнику буде названо конкретний час і дату, коли на нього будуть чекати у банку.
Нагадаємо, «Родовід Банк» — одна з трьох проблемних фінустанов, контроль над якими на себе взяла держава. Увійшла остання і в «Укргазбанк» та банк «Київ». Що буде з цими та рештою проблемних банків і, головне, чи отримають кошти їх десятки тисяч клієнтів — нині одне з найбільш обговорюваних питань. Що ж до «Укрпромбанку», то, за словами Юлії Тимошенко, щоб його врятувати, в нього потрібно «влити» понад 9 млрд. грн. Однак таких коштів у держави немає. Тож, за останньою інформацією, його ліквідують, а гроші фізичним особам має повернути «Ощадбанк».
Чи стане повернення депозитів із горе-установ системою, чи пощастило тільки вкладникам «Родовід Банку» покаже час.