Міжнародні педагогічні читання на тему: «Пошук життєвого шляху», присвячені 90-річчю вальдорфської педагогіки, відбулись в обласному інституті удосконалення вчителів.
Унікальна концепція вальдорфської педагогіки передбачає зосередження змісту й форми діяльності на особистості дитини відповідно до її вікових особливостей та потреб розвитку.
Протягом пленарного та секційних засідань, «круглого столу» учасники обговорювали місце й роль вальдорфської педагогіки в українському та світовому освітньому просторі, її можливості.
Змістовною та інформаційно насиченою була доповідь Світлани Крамаренко із Дніпропетровська про розвиток особистості учня в умовах навчально-виховного процесу, побудованого на засадах вальдорфської педагогіки. Дослідження авторки ґрунтувалися на показниках розвитку особистостей учнів: стан здоров’я, пам’ять, увага, творча уява, ставлення до школи, ціннісні орієнтації, емоційна стабільність, самооцінка, мікроклімат у групах та соціальний статус учнів. Результат досліджень — зростання кількісних показників, яке свідчить про розвиток здібностей дітей за всіма зазначеними пунктами.
Про особливості застосування новаторських підходів у процесі фізичного виховання молодших школярів розповіла Наталія Гончарова, викладач Національного університету фізичного виховання і спорту України.
Досвід роботи вальдорфських шкіл підтверджує, що інтеграція альтернативної педагогічної системи в освітній простір України дає позитивні результати, а методичні та наукові розробки педагогічних колективів можуть ефективно використовуватися і школами експериментальної мережі, і загальноосвітніми навчальними закладами.
Одеса.