Упродовж першого півріччя 2009 року до Верховної Ради надійшло 48,2 тис. пропозицій, заяв і скарг громадян, що на 1,3 тис. звернень більше, ніж за відповідний період минулого року, повідомили у відділі з питань звернень громадян апарату Верховної Ради України.
Протягом січня—червня 2009 року до керівництва Верховної Ради звернулися 1330 громадян (у першому півріччі 2008 року — 1180).
До комітетів Верховної Ради надійшло майже 11 тис. пропозицій, заяв і скарг громадян, що на 1369 більше порівняно з відповідним періодом минулого року. Депутатськими фракціями у Верховній Раді опрацьовано 3,6 тис. пропозицій, заяв і скарг громадян. У структурних підрозділах апарату Верховної Ради опрацьовано 33,7 тис. пропозицій, заяв і скарг громадян, що на 1,4 тис. більше, ніж за відповідний період минулого року. З них майже 31 тис. розглянуто у відділі з питань звернень громадян.
Постійно зростає частка звернень, в яких порушуються питання забезпечення дотримання законності та охорони правопорядку. Зокрема, в січні—червні 2005 року їх кількість становила 26,5 % від загальної, у січні—червні 2006 року — 26,7 %, 2007-го — 28,6 %, 2008-го — 30,3 % , а в січні—червні 2009 року — 34,2 %.
У листах громадян, що надійшли до парламенту протягом першого півріччя 2009 року, порушено майже 51 тис. питань. Як і раніше, у більшості звернень чільне місце займають нерозв’язані проблеми у сфері забезпечення дотримання законності та охорони правопорядку (34,2 %), соціального захисту (15,4 %), фінансової, податкової та митної політики (8,5 %), житлової політики (5,6 %), діяльності Верховної Ради, Президента України та Кабінету Міністрів (5,4 %), комунального господарства (4,2 %), аграрної політики та земельних відносин (3,2 %), праці і заробітної плати (3,2 %).
Упродовж першого півріччя цього року до парламенту надійшло 4,3 тис. звернень з приводу фінансової, податкової та митної політики, що на 1043 звернення більше, ніж за аналогічний період минулого року. Особливу увагу дописувачів викликає діяльність державних і комерційних банків та інших фінансових установ. Насамперед заявники наголошують на фактах порушення прав вкладників, що з початком фінансово-економічної кризи набули масового характеру. Найпоширеніші серед них — відмова в достроковій виплаті сум строкових банківських вкладів та одностороння зміна банком відсоткової ставки за діючими кредитними договорами.
За перше півріччя 2009 року до парламенту надійшло 2,1 тис. звернень з питань комунального господарства, що на 984 більше, ніж у січні—червні 2008 року. Найчастіше дописувачами порушувалися питання щодо формування тарифів на послуги з утримання будинків і споруд, прибудинкових територій, експлуатації, утримання, ремонту житлового фонду та комунальних мереж, газифікації, забезпечення паливом.
У січні—червні 2009 року порівняно з аналогічним періодом минулого року збільшилася кількість звернень з питань аграрної політики і земельних відносин. До парламенту надійшло 1,6 тис. листів з цієї тематики, що на 290 більше, ніж за цей само час торік. Істотна частина з них стосується набуття права власності на землю шляхом приватизації, цивільно-правових угод, безоплатної передачі, прийняття спадщини та виділення паю.
Для громадян-заявників залишаються актуальними питання охорони здоров’я (1,3 тис. пропозицій, заяв і скарг); діяльності органів місцевого самоврядування (1 тис.), економічної, цінової, інвестиційної, зовнішньоекономічної, регіональної політики та будівництва, підприємництва (854), освіти, науки, науково-технічної, інноваційної діяльності та інтелектуальної власності (770), державного будівництва та адміністративно-територіального устрою (714), діяльності об’єднань громадян, релігії та міжконфесійних відносин (704).
До Верховної Ради зверталися переважно соціально незахищені категорії громадян. Зокрема, протягом першого півріччя поточного року отримано 3,5 тис. звернень інвалідів І—ІІІ груп, 1,5 тис. — дітей війни, 1,3 тис. — ветеранів праці, 1,2 тис. — учасників війни, 1,1 тис. — інвалідів Великої Вітчизняної війни, 572 — учасників бойових дій, 540 — інвалідів війни, 387 — багатодітних сімей, 316 — учасників ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС.
Усі пропозиції, заяви і скарги громадян, що надходили до Верховної Ради України, розглядалися згідно з чинним законодавством, а ті, які не стосувалися її повноважень, надсилалися відповідним органам державної влади, місцевого самоврядування, прокуратури та суду. Актуальні питання, порушені у зверненнях, контролювалися, а ті, які містять пропозиції щодо вдосконалення чинного законодавства, вивчалися в парламентських комітетах та депутатських фракціях. Аналітичні матеріали й узагальнення доповідалися керівництву Верховної Ради, передавалися в її комітети, депутатські фракції та народним депутатам України для використання в законотворчій роботі.
Згідно з інформацією, наданою секретаріатами депутатських фракцій, упродовж першого півріччя поточного року до народних депутатів України, їхніх помічників-консультантів у виборчих округах звернулися 193 тис. виборців. Ними розглянуто 80,1 тис. письмових звернень, проведено 15,1 тис. особистих прийомів та 56,4 тис. зустрічей з виборцями.
Інформаційне управління апарату Верховної Ради України.