Кияни так і не дочекалися обіцяної три роки тому міської електрички
Відкриття руху електропоїздів у межах столиці, заплановане на кінець травня поточного року, досі не відбулося. «На сьогодні станції готові, а під’їзду до них практично немає — роботу із запуску столичної електрички гальмує Київська міська адміністрація», — заявив перший заступник генерального директора Укрзалізниці Микола Луханін.
За його словами, відповідно до протокольної домовленості між залізничниками і владою міста, Південно-Західна залізниця Укрзалізниці (ПЗЗ) привела у відповідність всю інфраструктуру своїх станцій, планованих під хід міської електрички. Облаштованість під’їзних колій і закупівля перших 8 електропоїздів, які курсували б за принципом метро з віддалених районів мегаполіса до зручних транспортних розв’язок, була обов’язком столичної держадміністрації. «Але вони за нами не встигають», — прокоментував ситуацію Микола Луханін.
Представники Київської міської державної адміністрації (КМДА) своє відставання пояснюють браком грошей. «Проблема в пошуку коштів», — каже начальник головного управління економіки та інвестицій КМДА Марина Лукашина. Вона зазначає, що в держбюджеті-2009 заплановано вилучення у столиці 7,4 мільярда гривень. «Утім, ми сподіваємося, що Верховна Рада внесе зміни до закону про державний бюджет поточного року і розмір суми, що вилучається, зменшиться. Заощаджені в такий спосіб гроші або збільшені державні субвенції до столичної скарбниці буде спрямовано на закупівлю вагонів для міської електрички, а також на облаштування інфраструктури пересадочних вузлів», — обіцяє Марина Лукашина.
Це далеко не єдина обіцянка, почута киянами. Перший заступник голови КМДА Анатолій Голубченко запевняв, вирушаючи у демонстраційну поїздку між станціями майбутнього маршруту міської електрички на спеціально переобладнаному електропоїзді ПЗЗ, що на ті само потреби у проекті міського бюджету-2009 передбачено 45 мільйонів гривень. «Десь доведеться прибирати гаражі, десь — будувати через них мостові переходи, облаштовувати підйоми на платформи. Усі ці роботи планується провести протягом весни», — казав він. На підтвердження його слів генеральний директор комунального підприємства «Київпастранс» Микола Ламбуцький обіцяв, що до початку літа з’являться нові автобусні маршрути до тих станцій, куди поки що не доходить муніципальний транспорт.
Електричку чекали до Дня Києва, потім — до початку напливу туристів і відпускників. «Ми домовилися зі столичною владою поетапно відкривати рух міської електрички. Усе кільце у 36 кілометрів неможливо переобладнати одразу, тому що в міста немає на це грошей, а власним коштом залізниця може організувати поки що скорочений маршрут», — зазначав начальник ПЗЗ Олексій Кривопішин.
Сьогодні, крім облаштування своїх станцій, залізничники модернізували перші шість вагонів майбутньої електрички, витративши на це близько 4 мільйонів гривень власних коштів. Кожний вагон отримав треті двері й майже 80 сидячих місць, а весь потяг зможе вмістити понад 1,2 тисячі пасажирів. «Керівництво ПЗЗ пішло назустріч київській владі й почало працювати над запуском електрички, не чекаючи міського фінансування», — каже начальник залізниці.
У КМДА підтверджують, що ще у вересні 2006 року ПЗЗ розробила концепцію кільцевого руху електричок у Києві. За задумом, за допомогою залізниці в місті пасажири могли б швидко і зручно діставатися з одного кінця мегаполіса до іншого, а по колії проходження пересаджуватися на метро або автобус.
Міський голова Леонід Черновецький ще торік підписав розпорядження про організацію в Києві руху електропоїздів по північному залізничному півкільцю. Розробкою проекту облаштування інфраструктури станцій міської електрички і під’їздів до них опікувалося ТОВ «Інститут «Київшляхмістпроект». За оцінками представників мерії, на це буде потрібно не менш як 250 мільйонів гривень. «Маршрут пройде територією практично всіх районів Києва, а шість станцій електрички будуть розташовані в безпосередній близькості від метро», — в черговий раз обіцяє Анатолій Голубченко.
Але як швидко рейкова колія розвантажить київський міський транспорт, що задихається у пробках, — невідомо. Точно відповісти міським чиновникам важко.
Фото Андрія НЕСТЕРЕНКА (з архіву «Голосу України).
Пором через Дніпро запустять на цьому тижні
Столична влада має намір уже цього тижня відкрити рух річкового порома
Наразі столичні судноплавники підписують фінальні договори та виготовляють рекламу, повідомляє «Київ».
Щойно в вагонах підземки та салонах громадського транспорту з’являться яскраві оголошення — кияни зможуть зі станцій метро Поштова площа та Дніпро, а також із автобусів та маршруток на Березняках пересісти на теплоходи.
Як повідомлялося раніше, о сьомій ранку корабель відчалюватиме від Осокорків (поруч із Південним мостом), о 7.45 підпливатиме до Березняків, о 8.20 — до мосту Метро, а о 8.40 досягатиме своєї кінцевої зупинки — причалу №7 Річкового вокзалу на Поштовій площі. Назад рухатиметься після 18.00.
На зупинки річкова «маршрутка» має витрачати не більше п’яти хвилин, однак у дорозі вона проведе 1 годину 40 хвилин.
Кияни можуть висловити побажання щодо графіку руху та маршруту за телефоном саll-центру 15-51.