У Криму починається так званий розпал сезону, однак навести лад на вокзалах та автотрасах півострова владі так і не вдалося. Півострів зустрічає поріділі лави відпочивальників безладом на вокзалах, зграями агресивно-причепливих таксистів. Нарікання курортників починаються вже тут...
У потягу — душно, на вокзалі — небезпечно
Розпарені в душних вагонах гості курорту відзначають, що рухомий склад «Укрзалізниці» вже не відповідає запитам санітарних вимог, особливо на внутрішніх перевезеннях. Мовляв, хоча держава й зобов’язана піклуватися про своєчасне його оновлення, насправді про це забула. Тому наша залізниця купує й ремонтує вагони виключно на ті кошти, які заробляє, для чого постійно підвищує ціни за проїзд, проте на кондиціонери ще не заробила.
Нагадаємо, з першого дня літа Мінтрансзв’язку здійснило уже другий після березня етап підвищення залізничних тарифів на внутрішньому сполученні: на 4,7% в плацкартних вагонах і на 7,4 % — в купейних. А загалом протягом року заплановано підняти ціни по Україні на 9,5—15% залежно від категорії вагону.
Найпроблемнішим залишається сімферопольський залізничний вокзал. Через те, що площа перед ним забита всілякими автоперевізниками, заїхати на неї замовленим чи екскурсійним автобусам неможливо. Ще більша тіснява на розташованому тут же «п’ятачку» автостанції «Курортна», бо через неї щодня проходить 1650 рейсів, що в десять разів перевищує її можливості. Причому понад півсотні автобусів вирушають звідси зовсім не в курортних напрямках, та їх чомусь досі не перемістили в інше місце, хоча обіцянки про це лунають не перший рік.
Дороги лише для дорослих
Попри те, що бензин в Криму найдорожчий порівняно з усіма іншими регіонами України, бажаючих зекономити на залізничних квитках не меншає. До них на в’їзді на півострів виявляють гречність працівники ДАІ: безкоштовно роздають чималу карту Криму з усіма необхідними автотуристам позначками, картами населених пунктів, базами відпочинку, пансіонатами і СТО та інформацією про небезпечні ділянки тутешніх нікудишніх доріг, з даними про кількість загиблих й постраждалих у ДТП. Тут же й перелік розмірів штрафів за різні порушення правил дорожнього руху з фотографіями з місць аварій. Та от біда: через гіперболізовану «турботу» наших владників і ДАІ про безпеку руху, особливу увагу до дитячих екскурсійних турів їх кількість відчутно зменшується. Адже тепер безплатний супровід патрульними машинами автобусів, що здійснюють перевезення організованих груп дітей, незалежно від мети поїздки, чинним законодавством не передбачено. Всі поїздки здійснюються за рахунок їх ініціаторів, окрім супроводу дітей, котрі організовано направляються на місця відпочинку й назад.
Послуга для решти дитячих виїздів коштує у ДАІ 10 грн. за один кілометр — такий тариф визначив уряд України. Тож сумарно навіть близька екскурсія стала дуже дорогою для батьків. Вони підрахували: ціна на такі міліцейські послуги щонайменше вп’ятеро перевищує вартість міжміського таксі.
Керівництво ДАІ звернулося до місцевих органів влади з проханням виділити кошти для здійснення супроводу перевезень дітей. Та доки держструктури розбираються, хто кому винен, дітвора на канікулах вимушена обходитися без екскурсій.