Кажуть, театр починається з вішалки. Неправда. Потрапити у царство Мельпомени можна лише через двері. І якщо вони ошатні, зручні, то візит в театр принаймні з перших секунд не буде зіпсовано. Значно частіше маємо справу з дверима на роботі. Дома ж вони — важливий елемент комфорту помешкання, лице його інтер’єру. Тож, купуючи двері, ми вибираємо надійні і красиві. Незабаром саму таку продукцію пропонуватиме спільне українсько-білоруське підприємство «УкрБрус», що в селищі Люблинець Ковельського району.
Час паперових дверей радянської епохи закінчився. Про це мені настійно нагадувала дружина. Ще років десять тому змінив вхідні з картону на дерев’яні. Міжкімнатні — лише минулого літа, під час капітального ремонту квартири. Щоб знайти їм заміну, довго прицінювався, прислухався  до думки фахівців. З-поміж сотень інших зупинився на виробах компанії «Двері Білорусії». Підкупило, що виготовлені вони з натурального дерева, облицьовані дубовим шпоном, мають привабливий дизайн. Вибір оцінили й майстри, які встановлювали двері, і, що не менш важливо, — сусіди. Тож коли довідався, що в Ковельському районі створено спільне українсько-білоруське підприємство «УкрБрус», одним із співзасновників якого буде компанія «Двері Білорусії», щиро порадів цьому.
— Ідея поставити виробництво дверей на потік виникла в мене давно, — розповідає керівник фірми—співзасновника з української сторони — ТзОВ «ОлШе» Олег Шевчук. — Викупив виробничу базу колишнього ПМК №2 в селищі Люблинець. Минулого року довів готовність підприємства майже до 90 відсотків, але забракло оборотних коштів. Жоден банк в Україні тоді не давав кредитів. Почав шукати інвесторів. Знайшов їх у Білорусі. Зараз об’єдналися з ними і налагоджуємо виробництво шпонованих дверей. Завдання стоїть вже через рік випускати їх в місяць 20 тисяч. Партнери мають налагоджену мережу збуту, технології і, що сьогодні особливо важливо, фінанси. Все решта — наше.
З керівником компанії «Двері Білорусії» Ігорем Турцевичем зустрілися в селищі Люблинець, де на виробничій базі колишньої пересувної мехколони створюється нове підприємство. Відразу ж оцінили зручність його розташування. Поруч — місто Ковель, за кілька кілометрів — міжнародна автомагістраль Київ—Ковель—Варшава—Берлін. На територію заведено залізничну колію. Від колишніх господарів теж дещо залишилося: міцна огорожа з бетонних плит, виробничі і складські приміщення. Зараз завершується ремонт цехів, ведеться монтаж і налагоджування технологічного обладнання. Мине місяць-два — і нове для Ковельщини виробництво запрацює. 
— Які ж його найближчі перспективи, — цікавимося в Ігоря Турцевича?
— Ми займаємо значну частину ринку України саме в сегменті продажу дверей. Чому? Ціна і якість нашої продукції перебувають в оптимальному співвідношенні. Тобто ви отримуєте хороший продукт за помірковані гроші. Що стосується підприємства «УкрБрус», то ми вирішили проінвестувати цей проект. Тобто вкласти гроші в українську економіку. Вважаємо, що за цим виробництвом велике майбутнє. Робоча сила досить доступна, відмінна сировинна база. Необхідної деревини на Волині теж не бракує. Недалеко кордони Євросоюзу і Білорусі, та й завдяки розгалуженій мережі шосейних і залізничних шляхів вся Україна теж ніби на долоні. Зрозуміло: місце розташування підприємства вибрали не випадково. Переконаний: досягнемо тут чудового результату. На першому етапі плануємо виробляти за місяць 4—4,5 тисячі дверей. Протягом року довести цей показник до 9,5 тисячі. Швидше навряд чи вийде. Все залежатиме від збуту. Хоч це питання у нас непогано налагоджено. Маємо в Білорусі двадцять власних магазинів-салонів роздрібної мережі і понад 450 дилерів. В Україні плануємо продавати максимум чверть продукції, решту — експортувати. Що стосується всеукраїнської мережі будівельних гіпермаркетів, то в них з виробниками взаємовідносини побудовані не на основі партнерства, а на миттєвій вигоді. Вважають, чим дешевше вони візьмуть товар у виробника, тим більше самі зароблять. Така позиція хибна. Виробник повинен заробляти більше. Чим він сильніший сьогодні, тим більше продукції дасть завтра. Маркети взяли свої проценти, і в них душа не болить, псується цей товар чи ні, продається чи ні. Такий у них менталітет.
Що стосується якості, то вона в нас висока. Дуже важлива тут конструкція дверей. Якщо вони виготовляються з цілого деревного масиву низької вологості, якщо використовується якісний шпон, якщо все це покривається найкращим лаком і кожен етап виробництва контролюється відділом технічного контролю, браку не може бути. В наших дверях не використовується ні пресована тирса, ні папір, у них немає стільникового наповнення, яке робить їх звучними, як барабан. Це — дійсно натуральний якісний продукт. Щодо термінів випуску першої продукції, то можемо зробити її вже сьогодні. Але повинен запрацювати увесь технологічний цикл. Хочемо все зробити правильно. Тому плануємо першу партію дверей високої якості випустити в Люблинці наприкінці липня на початку серпня. Переконаний, злагоджена співпраця з нашим українським партнером фірмою «ОлШе» з Ковельського району дасть позитивний результат. Яка ж ситуація на ринку? Будівництво житла в Україні скоротилося в кілька разів. Однак це не означає, що відповідний спад попиту відбувся і на столярні вироби. Люди сьогодні масово міняють старі, встановлені ще в радянські часи, картонні двері на практичніші й привабливіші дерев’яні. Європейських споживачів теж зацікавить їхня низька ціна за високої якості. Тож продукція СП «УкрБрус» матиме свого вітчизняного і зарубіжного споживача.
Волинська область.
На знімку: керівник компанії «Двері Білорусії» Ігор Турцевич.
Фото автора.