Через дивну кадрову «толерантність» Мінінфраструктури головні повітряні ворота країни, по всьому, залишаються в руках попередніх «фактичних власників»
Початок липня у Києві виявився спекотним ще й ось чому. Свої акції протесту, зокрема біля споруди Міністерства інфраструктури, провела низка громадських організацій. Що вимагають протестувальники? Перш за все — наведення ладу в кадровому питанні, у галузі авіаперевезень. Зокрема, йдеться про «Аерорух» та особливо аеропорт «Бориспіль». Згадані повітряні ворота не лише столиці, а й усієї України (все-таки саме звідси здійснюється понад 70 відсотків авіаперевезень нашої держави), на думку протестувальників, і надалі контролюються командою часів попередньої влади. Мало того, серед керівників цього на 100 відсотків державного підприємства є громадяни держави, яка сьогодні фактично веде з нами неоголошену війну. Чим це може загрожувати безпеці і України, і кожного із нас, можна тільки уявити, — наголошують пікетувальники.
З пікетувальниками під стінами відомства поспілкувався заступник міністра Петро Пінкас. «Управління внутрішнього аудита Міністерства інфраструктури під час перевірки фінансово-господарської діяльності найбільшого в Україні міжнародного аеропорту «Бориспіль» виявила безліч порушень. Йдеться про досить багато фактів зловживань у період з 2011-го по 2014 рік», — заявив посадовець. Про що саме йдеться, П. Пінкас говорити не став, бо це, за його словами, може зашкодити слідству. У свою чергу, протестувальники підтвердили свої вимоги — звільнити як генерального директора «Борисполя» Сергія Гомболевського, так і інших посадовців аеропорту, котрі за допомогою такої собі легенької кадрової «рокіровки» в керівних кріслах і надалі очолюють стратегічно важливий для української держави об’єкт.
Напевне, не задовольнившись відповіддю, відразу дві громадські організації — «Асоціація захисту прав громадян України» та Українська націоналістична самооборона — звернулися з листом до Президента України Петра Порошенка. Трохи раніше, додамо вже від себе, листи схожого змісту були надіслані активістами до Кабінету Міністрів України та до Генеральної прокуратури України.
Текст відкритого звернення до Президента надійшов і до нашої редакції. У ньому, зокрема, наголошується: «Протягом тривалого часу народні депутати, експерти та фахівці галузі, представники ЗМІ звертали увагу на те, що державне підприємство «Міжнародний аеропорт «Бориспіль» було поставлене під контроль бізнесменами Борисом Кауфманом та Олександром Грановським. Вони завели до «Борисполя» підконтрольні фірми, які монополізували на власну користь усі види послуг в головному аеропорту України. Тіньовими надприбутками ці бізнесмени ділилися із родиною колишнього президента Віктора Януковича».
Нагадаємо читачеві, що серед ЗМІ, які активно порушували згадану тему, був і «Голос України». Однак продовжимо ще однією цитатою із звернення громадських активістів:
«Свого часу з монополізацією усіх видів послуг в МА «Бориспіль», ігноруванням інтересів держави, авіакомпаній та пасажирів рішуче боровся народний депутат Сергій Міщенко. Зі зміною влади в Україні ми сподівалися на подолання цих ганебних явищ. На жаль, цього не сталося. Генеральним директором МА «Бориспіль» за минулої влади був Олексій Кочанов, його заступником — Сергій Гомболевський. Зважаючи на принципову державницьку позицію нардепа С. Міщенка, Міністерство інфраструктури здійснило зміни в керівництві МА «Бориспіль». Але ці зміни викликають справжнє обурення — тепер посаду генерального директора обіймає С. Гомболевський, а О. Кочанов посідає керівну посаду в компанії, яка контролює діяльність провідних служб аеропорту. Збережено на посаді й юриста МА «Бориспіль» Гончарова, який розробляв та втілював юридичне прикриття злочинних схем».
Щодо останнього твердження, то ми б не були настільки категоричними як автори згаданого листа Президенту, бо ж злочинну сутність тих чи інших діянь все-таки має встановлювати суд... Однак ми про інше. Далі у листі до Президента України Петра Порошенка висловлюються особливі претензії стосовно колишнього гендиректора «Борисполя» (2008-2011 рік) Бориса Шахсуварова. І навіть не через достатньо гучні обставини звільнення останнього (у ЗМІ з того приводу написано чимало). Адже до столичного аеропорту 2008 року він прийшов з посади директора групи керівних директорів компанії «Ерпорт Менеджмент Компані Лімітед». Останню, якщо вірити довідникам, було створено для управління найпотужнішим московським аеропортом «Домодєдово».
Зважаючи на те, що керував добродій Шахсуваров стратегічно важливим аеропортом столиці Росії довгих сім років, то навряд чи він при цьому не мав російського громадянства. Про це й пишуть у своєму зверненні до Президента активісти. Звертаючи увагу на потенційні (та й не тільки потенційні) загрози в цьому плані. «Ми вже маємо вкрай негативні приклади роботи на керівних посадах у нашій державі громадян країни-агресора (на посадах міністра оборони, голови СБУ — за часів В. Януковича). Б. Шахсуваров тривалий час працював в московських аеропортах. Можливо, він є досвідченим фахівцем. Проте в своїй роботі в МА «Бориспіль» Б. Шахсуваров керується не інтересами української держави, а інтересами нашого головного ворога — путінської Росії. Зазначимо, що саме у той час, коли Б. Шахсуваров обіймав посаду генерального директора «Борисполя», були втрачені можливості перетворення головного аеропорту України на потужний стикувальний вузол. У результаті багатомільйонні потоки пасажирів замість «Борисполя» переорієнтувалися на московський аеропорт «Шереметьєво». Вважаємо, що це завдання шкоди інтересам держави. Та, з ініціативи міністра інфраструктури М. Бурбака, Б. Шахсуваров знову працює на керівній посаді в МА «Бориспіль». Відомо, що останнього взагалі мали призначити генеральним директором «Борисполя». А лобіював це призначення саме М. Бурбак, і лише пильність СБУ зупинила подібне руйнівне кадрове рішення»...
До сказаного додамо лише таке: на закиди пікетувальників про, щонайменше, подвійне громадянство заступника гендиректора головного аеропорту країни, вже згадуваний заст. міністра інфраструктури П. Пінкас заперечив, але, скажімо так, не зовсім ствердно. «Стосовно Шахсуварова, то він не є громадянином Російської Федерації, як дехто намагається переконати», — завив Петро Пінкас, уточнивши при цьому, що у Міністерства немає можливості перевірити, чи має Шахсуваров ще одне громадянство, окрім українського». (ZN, UA).
І на завершення кілька слів, чого ж вимагають автори листа до Президента України? Люстрації! Люстрації хоча на рівні стратегічно важливого столичного аеропорту. Який при існуючому ставленні посадовців до вирішення кадрових питань може стати вкрай небезпечною «діркою» в системі безпеки Української держави. Через те активісти просять посиленого контролю з боку Президента і до кадрових рішень Мінінфраструктури, і до обіцянок посадовців останнього таки довести справу з перевірками «Міжнародного аеропорту «Бориспіль» до логічного кінця. А найперше прохання, так це без зволікань відсторони від посад всіх перелічених вище керівників аеропорту «Бориспіль» та ініціювати розслідування їхньої діяльності.
Фото Сергія КОВАЛЬЧУКА (з архіву «Голосу України»).