З трапа літака... і на газон стадіону, точніше, на найголовніший, мабуть, на сьогодні будівельний майданчик міста Харкова — стадіон «Металіст».
— Все це не може не радувати, — сказав Голова Верховної Ради Володимир Литвин після уважного огляду будівельного майданчика.
Він підкреслив, що харків’яни виявилися на висоті під час підготовки до Євро-2012, незважаючи на те, що майже не одержують фінансової підтримки з державного бюджету. Водночас Володимир Литвин пообіцяв зробити все від нього залежне, щоб Харків отримав фінансування з держбюджету в рамках підготовки до Євро-2012.
Нагадаю, Харків нещодавно цілком заслужено опинився в заповітній четвірці українських міст, яким, найімовірніше, буде довірено приймати учасників і гостей європейської футбольної першості 2012 року.
Необхідно зазначити, що харків’яни особливо не розраховують на державну скарбницю, а вишукують власні фінансові ресурси, щоб грандіозне будівництво не зупинялося ні на годину, і всі намічені роботи було виконано суворо за графіком.
Днями і керівник футбольного клубу «Металіст» Олександр Ярославський, і заступник голови облдержадміністрації Сергій Стороженко, і харківський міський голова Михайло Добкін ще раз запевнили і харків’ян, і європейську спортивну громадськість, що вже цього року центральна спортивна арена Харкова буде готова приймати і футболістів, а головне, і глядачів, заради яких зводиться один із найкращих стадіонів не лише країни, а й, хочеться вірити, континенту. До речі, харківський стадіон після закінчення будівельних робіт одержить найвищий розряд із загальноприйнятої європейської класифікації, вміщуватиме більш як 40 тисяч глядачів і при цьому матиме, напевно, найнижчу витратну вартість у перерахунку на одне глядацьке місце, що досить важливо для країни, яка не розбещена фінансами.
— Такий грандіозний проект, — сказав глава парламенту, — не може не вестися без допомоги держави лише силами приватного інвестора й місцевого бюджету. Я гадаю, що з боку держави в обов’язковому порядку має здійснюватися фінансування робіт з реконструкції злітно-посадочної смуги аеропорту «Харків». Необхідно передбачити й виділити кошти і на реконструкцію доріг, і на інші об’єкти. При цьому держава має виконувати свої зобов’язання не 30 листопада, коли УЄФА ухвалюватиме остаточне рішення, а вже нині, коли ці кошти потрібно освоювати, щоб здати всі заплановані об’єкти завчасно й без моральних страждань.
Цього тижня в мене запланована зустріч із Прем’єр-міністром, а наступного відбудеться погоджувальна рада, на якій планується обговорити ці проблемні питання і ухвалити позитивне рішення. Ці гроші потрібно шукати зараз, і я впевнений, що ми їх знайдемо. Але важливо, щоб із цього не робили подарунок, чергову презентацію президентських виборів. Куди важливіше робити добру корисну свою справу!
Нагадаю, на реконструкцію злітно-посадочної смуги в харківському аеропорту потрібно близько 800 мільйонів гривень.
Учора Володимир Литвин уперше у своєму житті керував новітнім танком виробництва Харківського танкового заводу імені Малишева. Після того, як відкрився люк і глава парламенту вибрався з башти (на знімку), перше запитання журналістів було таке: «Володимире Михайловичу, не погано було б із цієї машини попросити депутатів дружно проголосувати за те або інше рішення?». Звичайно, це був жарт, але в ньому, напевно, є чимала частка правди.
Попри те, що прославлене підприємство останніми роками практично не працює, заводські цехи залишають кращі фахівці своєї справи, а заробітна плата становить не більш як 1000 гривень на місяць, та й ту не виплачують вчасно, харків’яни все-таки створили новітній танк, який відповідає найсучаснішим вимогам армій розвинених країн світу. Запланований випуск на цей рік для потреб української армії десятка бойових машин «Оплот» знову під великим сумнівом — грошей на підприємстві немає, і невідомо, коли вони надійдуть на заводські рахунки. Отже, намічена програма переозброєння танкових військ української армії під великим знаком питання, не кажучи вже про те, що сучасна армія має бути оснащена такими машинами не в одиницях, а в сотнях, якщо ми все-таки сподіваємося годувати свою армію, а не чужоземну, ще раз нагадав стару істину глава парламенту.
Наприкінці свого відвідування заводу імені Малишева керівник парламенту мав тривалу й докладну бесіду із трудівниками підприємства. Він відповів на їхні численні запитання. Лейтмотив цієї серйозної розмови можна виразити декількома словами: ми не повинні шукати самі собі ворогів, з сусідами треба жити мирно і творчо і робити все для того, щоб підвищувати добробут громадян не тільки напередодні президентських або парламентських перегонів, а щодня. Харків як інтелектуальна промислова столиця заслуговує кращого життя як жоден інший регіон країни.
Харків.
Фото Анастасії СИРОТКІНОЇ.