На деяких столичних автозаправках ціни за літр високооктанового бензину А-95 підстрибнули одразу на 20—30 копійок — до 6,40—6,50 гривні, що спричинило неабияке невдоволення водіїв: «У чому річ?!»
Поза тим нічого дивного. По-перше, ще з вівторка ціни за барель нафти на світовому ринку злетіли вище 70 доларів США. Спочатку на американському ринку, а потім — на європейському. Вперше за сім останніх місяців. А згадайте, ще три місяці тому барель коштував 35—36 доларів США. Саме керуючись мінливою динамікою цін на світовому ринку, експертно-аналітична група при Мінпаливенерго встановлювала підвищений ціновий коридор і в останній декаді травня, і на першу декаду червня. Нагадаю, питома вага нафти у високооктанових марках бензину сягає 80 відсотків, а до двох третин його обсягів ми імпортуємо на внутрішній ринок. І зазначу, алгоритм визначення справедливої прогнозної ціни при цьому вже майже не враховував бензинів, перероблених з дешевшої нафти власного видобутку, а, отже, змушував коливатися роздрібні ціни в унісон з європейськими. Водночас серед доброї сотні перемінних чинників, які впливають на роздрібну ціну світлих нафтопродуктів, не менш важливий — курсовий, який за зміцнілої гривні проти долара на чотири відсотки в травні зменшив прибутки нафтотрейдерів. Це може навести Антимонопольний комітет на думку про штучно створений спекулятивний ціновий тренд для відшкодування втрачених прибутків якщо не сьогодні, то завтра. Але так само спекулятивні ціни можуть приходити і з Європи. І ми навряд чи дізнаємось напевне, хто насправді спекулює.