Два тижні по 10—12 годин тривали напружені перемовини між представниками Асоціації виробників і постачальників і теперішнім оператором ТК «Інтермаркет» — компанією «Євротек». Конфлікт, як його означив генеральний директор ЗАТ «Євротек» Михайло Весельський, був «суто комунікаційним». Хоча розкручувався він не на жарт, і двом сторонам навряд чи вдалося б домовитися, якби не втручання третьої — Львівської облдержадміністрації. Адже на карту були поставлені чималі кошти і людські долі. В разі подальшого нерозуміння без роботи залишилося би більше двох десятків тисяч людей і чимало приватних підприємств стали б банкрутами.
А почалося все з того, що в березні ТК «Інтермаркет», яка входить у десятку найбільших торгових компаній України, повністю припинила розрахунки зі своїми виробниками та постачальниками. Останні, створивши громадську організацію (куди ввійшли майже 500 компаній, у яких працює 25 тисяч осіб), розпочали боротьбу за свої права. З проханням вплинути на ситуацію вони звернулись у прокуратуру, міліцію, Львівську міську раду та Львівську облдержадміністрацію. Члени асоціації наполягали на вирішенні проблеми, вірніше, на окресленні шляхів виходу з неї у 10-денний термін. Якщо протягом означеного часу цього б не сталося, постачальники готові були розпочати активні акції протесту, аж до голодовки. Саме тоді стало відомо, що «Інтермаркет» уже має нового власника, який не йде зі своїми кредиторами на контакт, навіть більше, про сам продаж компанії люди дізнались лише з преси...
Минає два тижні. І ось, як підкреслювали члени асоціації виробників та постачальників, якщо вже вони оголосили про конфлікт журналістам у стінах облдержадміністрації, у цих само стінах хочуть оголосити про його завершення: постачальники, так би мовити, «прощають» 25 відсотків боргу, однак до 75 відсотків заборгованості переводяться на компанію «Євротек». Більше того, ця заборгованість перераховується живими коштами певними частинами на рахунки кожного кредитора, члена асоціації. У грошовому виразі «Євротек» прийняв на себе борги перед постачальниками компанії «Інтермаркет» на суму близько 80 мільйонів гривень, з яких уже виплачено 8 мільйонів. Також підписано угоди про співпрацю із більш ніж з 300-ми компаніями-постачальниками. Що показово, обидві сторони конфлікту пішли на компроміс, без якого про жодну згоду не могло би йтися. І завдяки цьому не лише люди отримають гроші, а, як зазначив голова асоціації Володимир Яворський, мережа «Інтермаркетів» та «Арсенів» буде у Львові збережена, і всі працівники мережі залишаться на своїх робочих місцях.
— Принциповим є й те, — підкреслив В. Яворський, — що постачальникам будуть повернуті кошти за раніше надіслані товари. Вони, в свою чергу, відновлять постачання товарів у «Арсени». Контракти з «Євротеком» будуть переглянуті на предмет виконання домовленостей між «Євротеком» і постачальниками. Також асоціація відкликала свої листи з контролюючих органів щодо ситуації навколо «Інтермаркету». Перемовини були дуже непрості, однак вдалося досягти компромісу значною мірою завдяки тому, що Львівська облдержадміністрація продемонструвала наполегливість і небайдужість.
Генеральний директор ЗАТ РК «Євротек» Михайло Весельський у свою чергу уточнив, що терміни повернення боргів залежатимуть «від обсягів продажів, які будуть у майбутньому. У когось це буде за 3—4 місяці, у когось — 6—7. Загалом з того, що вже домовлено, реструктуризація не вийде за термін у 12 місяців. Якщо ж ми бачитимемо, що час погашення боргу стає надто довгим, то намагатимемося збільшити обсяги продажів з постачальником, щоб пришвидшити повернення боргу».
Компанія «Євротек» також розробила фінансовий план підприємства щодо мережі ТК «Інтермаркет» та «Арсенів». Станом на сьогодні показники з виторгів, згідно з цим планом, становлять 50 відсотків від того, що має бути в майбутньому. Генеральний директор ЗАТ РК «Євротек» Михайло Весельський пообіцяв, що за три місяці показники з виторгів планується відновити до 100 відсотків. А за три тижні у мережу «Арсенів» повернуть усю продукцію, яка була там раніше.
Асоціація ж залишає за собою право контролювати виконання домовленостей, а також контролюватиме якість обслуговування в торгових мережах і якість представлених там товарів.
Так у цілому на позитивній ноті завершився конфлікт, що міг би послужити збільшенням соціальної напруги в регіоні, однак став прикладом того, як можна, згуртувавшись, відстоювати свої права і, добре все прорахувавши, піти на компроміс. Заради майбутнього.