Як стверджують луганські бібліотекарі, сім років тому читачів було набагато менше, ніж сьогодні. Криза читання долається важко, але вже є зміни на краще. Щоправда, у двобої книжки з Інтернетом найчастіше перемагає останній. Проте бібліотекарі відзначають, що, наприклад, студенти вже віддають перевагу підручникам, тому що в Інтернеті можна одержати швидку інформацію, а в книжці — глибокі знання.
Акція «З книжкою — в майбутнє», котру ініціювала Луганська облрада, проходить у рамках програми розвитку регіону, отже, має не швидкоплинний характер, а розрахована на тривалий час. А оскільки любов до читання закладається з дитинства, обласні бібліотеки для дітей і юнацтва, обласна наукова універсальна бібліотека імені Горького насамперед привертають свою увагу саме на дитячу й молодіжну аудиторію. Вони склали так звану «карту прочитання книжки» і побачили, в якому напрямі потрібно працювати. Наприклад, що сьогодні читає молодь? Любовні романи, детективи, містику, російську класику. Виявляється, більше читають дівчата — до 75 відсотків і віддають перевагу легкому жанру. Серйозною літературою — філософською, есе тощо — захоплюються лише 5 відсотків опитаних молодих читачів. До того ж попит на певні книжки, як правило, підвищується після перегляду художнього фільму, знятого за відомим романом або повістю.
Показово, що в російськомовній області затребуваність української книжки майже така само, як російської. Як засвідчили дослідження, майже 80 відсотків сільських жителів віддають перевагу українській, переважно класичній літературі.
Реальним показником середньої читаності серед молоді області бібліотекарі вважають лише 19—20 книжок на рік. Але, судячи з анкет, є лідери, які за такий період прочитують до 250 видань. Акція «З книжкою — в майбутнє» повинна виправити ситуацію, тому її організатори працюють у декількох напрямах. Зокрема, звертають увагу на випуск поліграфічної продукції для молоді місцевих видавництв, організують книжкові виставки, зустрічі з луганськими письменниками та поетами, презентації нових творів. На обласному телебаченні в червні починається серія передач, в яких відомі люди регіону, що представляють бізнес, владу, культуру і таке інше, пропагуватимуть і рекомендуватимуть до прочитання різні книжки. Фінансову підтримку в реалізації такого проекту здійснює благодійний фонд «Благовіст».
 
 
Луганськ.