Це веління часу, вважають в Міністерстві освіти і науки. Йдеться, зокрема, про реформування системи фізичного виховання в навчальних закладах. Розроблено проект нової навчальної програми для учнів 5—9 класів і методичні рекомендації до проведення державної підсумкової атестації (ДПА) з фізичної культури.

— Фізкультура — незвичайний предмет, — сказав директор департаменту дошкільної та загальної середньої освіти Олег Єресько. — Він повинен не навантажувати, а сприяти розвантаженню. Сьогодні напрацьовано багато. Можна довго сперечатися, чи потрібні нормативи, чи переглядати їх. Нам потрібно знайти золоту середину, тобто нормувати навантаження, щоб вони були під силу кожній дитині.
До першого вересня мають бути затверджені нові правила безпеки на уроках фізкультури.
Проект нової навчальної програми для 5—9 класів передбачає варіативні модулі. Залежно від стану матеріальної бази, побажань батьків, кваліфікації вчителів, рада школи обирає напрями, за якими навчатимуться діти. Але в програмах з видів спорту є вимога враховувати можливості дитини. А скільки годин виділити на той чи інший вид, вирішуватиме учитель.
ДПА в 11-му класі проводитиметься за білетами, в яких буде теоретичне запитання і три вправи. Із залікових вправ учень обирає дві для здачі нормативів. Техніку виконання третьої він демонструє й описує усно. Теоретичне запитання добирає вчитель зі «Збірника завдань для державної підсумкової атестації з фізичної культури». Якщо, скажімо, в школі не було умов для занять гандболом, запитань щодо цього виду спорту не буде.
Вочевидь, трьома уроками фізкультури на тиждень проблеми рухової активності дітей не вирішити. Потрібно шукати позаурочні форми. Про здоров’я дітей мають дбати не лише вчителі фізкультури, а й педагогічний колектив, батьки, держава.
 

Микола СІРИК.

Київ.