Учителі різні. Так, вони однаково можуть завантажувати домашніми завданнями, однаково одягатись у класичні костюми, та завжди були і залишаться особистостями.
Учителі різні у ставленні до дітей, до життя. Ті, хто суворо керуються методичкою та навчальним планом, не прислухаючись до свого вчительського, дитячого і просто людського «Я», ніколи не стануть справжніми педагогами. Жити чітко за правилам інколи не просто нудно, а й абсурдно! Як тоді знайти контакт з учнем? Як створити навколо творчу атмосферу, що змушує учня з нетерпінням чекати наступного уроку. З творчими вчителями-Прометеями легше сприймається Світ Знань. Та, на жаль, таких небагато.
Іноді запитую себе, чому деякі вчителі обрали саме ЦЮ професію. Педагог має бути за покликанням, а не за бажанням батьків, що у далекому минулому мріяли бачити своє дитя подалі від ферми і землі. Вважаю, працювати без натхнення і задоволення все одно, що пакувати курчат в ящики.
Кожен випускник, гадаю, може назвати улюблений предмет, до якого виникла відраза через немічні потуги викладача. Нудно на таких уроках.
Нинішнє покоління, за словами миколаївської поетеси Людмили Чижової, сміливе. Насправді ж кожне живе своїми страхами, проблемами. І тільки педагог може зрозуміти дитину, знайти до неї ключ, щоб розкрити її потенціал або контакт, який допоможе в спілкуванні.
Доля звела мене саме з такими вчителями. Вони не скаржаться на скромну зарплату, а демонструють свою любов до життя та жагу до нового.
Їх ми будемо пам’ятати і через 10, і через 30 років. Завжди.
... Діти не ростуть самі, їх вирощують як соняшники. Вони повертаються лише до сонця і тільки пошкоджені відвертаються від нього...

Марія РУБАН, одинадцятикласниця ЗОШ № 57.

Миколаїв.