Це переконливо засвідчив і урочистий спуск на воду чергового судна, яке корабели суднобудівного заводу «Затока» побудували на замовлення голландської компанії Bodewes Shіpyards, і закладка в сухому доці заводу судна з обслуговування бурових платформ для норвезької компанії Ulsteіn.
Універсальне суховантажне судно «Mercs Uhana» (на знімку) вантажопідйомністю 7800 тонн і загальною сталевою вагою 2058 тонн заводчани заклали на стапелі півроку тому, коли криза і в українській економіці, і у світовому суднобудуванні була уже в самому розпалі. В умовах, коли підприємства зменшували свої обсяги й скорочували тривалість робочого часу, керченські корабели трудилися не покладаючи рук.
— Якість нашої роботи висока, що відповідає традиції заводської марки й істотно допомагає у твердій світовій конкуренції, — зазначає генеральний директор ВАТ «Суднобудівний завод «Затока» Олександр Івлєв (на знімку). Ці слова, безперечно, підтверджують сертифікати міжнародних класифікаційних товариств.
Одне з них — «Вuгeau Verіtas» — протягом уже семи років проводить аудит системи керування якістю на керченському суднобудівному заводі «Затока». А результати нещодавньої перевірки дали змогу міжнародним аудиторам видати «Затоці» сертифікат ІSO з позначкою 9001-2008 — першій в Україні.
Сьогодні робота колективу націлена на перехід від виготовлення корпусів до створення всього завершеного циклу повнокомплектних суден, до чого підприємство вже готове. Поступово збільшується обсяг насичення за наявними замовленнями, озвучені плани з будівництва серії повнокомплектних балкерів дедвейтом 175 тисяч тонн кожний були перенесені через кризу, але не скасовані.
Не втрачають надії корабели «Затоки» і на обіцяні українським урядом солідні держзамовлення для прийдешньої масштабної розробки нафтогазових покладів Азово-Чорноморського шельфу. Але, на жаль, у потужного підприємства, що постійно доводить свою здатність працювати на рівні найвищих сучасних світових вимог, навіть в умовах глобальної кризи дотепер тільки іноземні замовники.
— Тим часом завод знаходить сили й можливості невпинно розвиватися. Навіть у найважчі періоди наші суднобудівники ніколи не чекали, що сюди прийде інвестор і за нас розв`яже всі проблеми, принесе нам контракти, — зауважує Олександр Павлович. — Всі служби додають максимум зусиль у технічному переозброєнні «Затоки» відповідно до задекларованої два роки тому заводчанами програми масштабного технічного переозброєння.
У ній враховано, зокрема, і створення комплексної дільниці плазмового різання металу і його обробки в корпусообробному цеху, у що нині вкладається близько 20 млн. грн., і придбання нової спеціалізованої автотехніки, і багато чого іншого.
Активна робота над завершенням програми корінної модернізації виробництва дає змогу створювати нові робочі місця й неухильно підвищувати продуктивність праці, дедалі ефективніше вести маркетинг із залучення додаткових замовлень. Так, недавно підписані замовлення на будівництво двох корпусів суден-постачальників для бурових платформ вагою по двох тисяч тонн кожний з компанією «Ulsteіn». Триває співробітництво й із традиційним замовником — компанією «Damen», для якої виготовляються контейнеровози дедвейтом 7200 тонн. Розглядається можливість будівництва платформ для підводного буріння на глибину до десяти кілометрів.
Завод наполегливо й результативно шукає різнопланову продукцію, яка приносила б постійний і гарантований прибуток для підприємства, давала б можливість розвиватися, не знижувати досягнуті обсяги виробництва. А вони намічені солідні: якщо торік «Затока» реалізувала товарної продукції на 240 млн. грн., то в нинішньому розраховує освоїти 430 млн. грн.
Новий бізнес-план, розроблений з урахуванням всіх реальних резервів і новацій, передбачає збільшення обсягів виробництва практично удвічі. Заплановано зростання кадрового потенціалу заводу. Допомогти в цьому мають соціальні програми. Цього року адміністрація взяла на себе зобов’язання у різних соціальних напрямках на суму близько 16 млн. грн. Планується на придбання засобів індивідуального захисту виділити 2,2 млн. грн., на забезпечення безоплатними обідами молодих фахівців — 200 тис. грн. Майже 600 тис. грн. піде на забезпечення безвідсоткових позичок і безоплатної фінансової допомоги для часткової компенсації витрат в оплаті найомного житла. Крім того, «Затока» починає втілювати програму із забезпечення житлом молодих фахівців.
— Поліпшення персоналу — наша постійна турбота, тому невпинно залучаємо найбільш технічно обдарованих фахівців, яким під силу серйозні сучасні та масштабні завдання, що відповідають нашим перспективам, — акцентує Олександр Івлєв. — Адже «Затока» — підприємство, яке найбільш динамічно розвивається в суднобудівній галузі України.
Керч.

Фото автора.